Audi C4 2.5TDI rekke 5er hosting ved kaldstart

Anbefalte innlegg

sliter med hosting fra bilen når den blir kaldstartet......

Det er problemer med glødinga på bilen så denne funker kun når det er noenlunde kaldt.

MEN hostingen forekommer selv om den har forglødet eller ikke. Hoster opp og ned ca 100 rpm når den står på tomgang. dersom eg har lett gass så hoster den fra 1800rpm og ned til ca 1500rpm.

Etter ca 3min kjøring forsvinner hostinga.

Bilen oppfører seg prrrrfekt når den har fått ca 3min til og varme seg opp

Den har fått skiftet dyser for ca 15 000km siden.(originale)

Har vært chippet siden 2001(flissundet motorservice)

Nylig blendet EGR-ventilen

Jeg kjører med relativt lavt turtall (tett katalysator?, skal hostinga fortsette når den har blitt varm dersom denne er tett?)

Noen som har vært borti liggnende?

mvh Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tette katalysatorer gir ikke forkjølelse på slike (hoster ikke;)) men derimot generell latskap, og værre på høyere turtall. Gir også turtallssperre noen ganger helt nede i 3000 omdr/min, avhengig av hvor tett det faktisk er.

Hadde ikke du diverse andre problemer, hvis du legger ut mer komplette opplysninger om hva som er historikken på motoren her så er det nok lettere for folk å komme med noen antakelser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tette katalysatorer gir ikke forkjølelse på slike (hoster ikke;)) men derimot generell latskap, og værre på høyere turtall. Gir også turtallssperre noen ganger helt nede i 3000 omdr/min, avhengig av hvor tett det faktisk er.

Hadde ikke du diverse andre problemer, hvis du legger ut mer komplette opplysninger om hva som er historikken på motoren her så er det nok lettere for folk å komme med noen antakelser.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2418601#post2418601

denne du tenker på da Steinar?

er ingen flere problemer med bilen:P

vet ikke om det er noen sammenheng. Denne hosing har startet ca 2-3 måneder etter eg oppdaget probleme som er nevnt i linken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.