Anbefalte innlegg

Hei,

Som noen av dere vet så benytter jeg en Polo 6N bygd som er byggd om fra elektronisk innsprut til 2 stk Weber 40 DCOE.

Dette fører til at jeg kjører med fast tenning, noe som ikke er optimalt.

Er det noen som har erfaring med elektronisk tenning som kunne passe til mitt formål? Jeg vet at det er noen som benytter MkII GTI 16V anlegg.

Men jeg ønsker å benytte noe med litt muligheter for tuning etc.

Takker for alle inspill! :)

Mvh

Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke rukket å skaffe meg erfaring med den ennå, men jeg kjøpte for noen år siden en DB Tronic 1100 fra DBilas for å bruke på 16V'en min. Nå er kanskje ikke det så relevant for deg, men det mer interessante er at jeg i ettertid har funnet ut at det er KMS som lager dette systemet for DBilas og KMS får du hos Gasolin. Jeg anbefaler deg derfor å ta en ring nettopp dit og ta en prat med den kompetente "skjeggebusen" Martin (35, som nå i mellomtida må ha blitt nærmere 38): ja :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg har nå kjøpt meg et MegaJolt system, og har derfor i denne sammenheng noen spørsmål som det sikkert er noen kloke hoder her som kan løse.

http://www.autosportlabs.net/MegaJolt_Lite_Jr._-_A_DIY_Programmable_EDIS_Ignition_Controller_-_Users_Welcome!

1. Hvordan finner jeg TDC (Top Dead Center), motoren er en Polo 1,6 liter AEE, men en ser ikke svinghjulet gjennom "inspeksjonshullet" i girkassa. Jeg ser død punktet gjennom plugghullet, men det er jo et lite "dødpunkt" når jeg ser gjennom her. Er det middelverdien når stempelet er på vei opp og vei ned som gjelder. Ser på nettet at noen sier at det er rett før stemplet er på vei ned.

Er dette viktig for systemet for at dette stemmer 110% ?

2. Det er et 36 tenners triggerhjul som skal sveises på reimskiva festet på veiva til dynamoreima. bør dette avbalanseres?

3. Fordeleren blir nå borte siden alt styres via triggerhjulet etc. Jeg mener at det var noen som la ut en link hvor en kunne bestille en "plugg" med o-ringspor for tettning ut til atmosfære. Altså en dummy erstattning for fordeleren. Er det noen som vet hvem som tilbydde dette?

Takker for all hjelp.

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump and pump!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.