#1 Skrevet Desember 15, 2011 Er så lenge siden jeg har hatt verktøy i handa nå så trenger noen innspill på hjullager skifte bak på audi 100. Hva trenger jeg av verktøy og kan jeg møte på noen utfordringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2011 Om quattro trenger du presse for å få ut/inn lageret. Om fwd er jobben så enkel at den kan gjøres med bind for øynene Av med kalipper og bremsesåk, ta så av bremseskive. Vipp av navkopp, ta av splint, tannskive, mutter og underlagsskive. Trekk navet av, ytre lager kan ramle ut. Ta av simmerring bak indre lager og lageret. Tørk rent og bank ut lagerringene (ytre ring), er tre spor der du kommer til å slå de ut. Ta deg tid og ikke lag sår i huset. Bank så i de nye lagerbanene (uten å skede de, bruk de gamle som undelag når du slår) og rengjør grundig. Sett inn med litt EP2-grease, pakk det nye indre lagret grundig og sett det på plass i ytterringen. Husk godt med grease og monter ny simmerring bak indre lager. Tørk av spindel og sett nav innpå. Pakk det nye ytre lageret og monter, husk godt med grease her også. Sett på underlagsskiven og skru inn mutteren, stram til slakk er borte, ikke bruk makt her. Når du er fornøyd, sett på tannskiven, splinten og senterkoppen før bremseskive, åk og kalipper monteres. Sett på hjulet og sjekk igjen at der ruller fritt og ikke har slakk i lageret. Med fordel kan alt monteres utenom navkopp, tannskive og splint slik at du kan stramme etter at hjulet er satt på. Kjenner da bedre om slakk er borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2011 Var enkelt Husket det med engang jeg startet så det gikk bra. Brukte nesten lengre tid med å finne frem verktøyet hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...