Montering av Biltemas vannavvisende viskerblad på Golf 4?

Anbefalte innlegg

Det er som regel alltid litt knot og å få satt på viskerblad synes nå jeg, men dette er første gang jeg rett og slett har gitt opp...

Det følger med ett par fester/adaptere i pakken, men fikk ikke helt noen av de til å passe. Festet på selve bladet så ut til å være riktig, men jeg får det ikke til å sitte ordentlig fast. En liten plast-ting som liksom skal sprette inn i et hull i viskerarmen henger helt løst... Har prøvd på begge sider av bilen og med begge de to viskerbladene, så tror ikke det kan være feil på hverken blad eller arm.

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte samme type til min gamle A4. Endte opp med at biltema viskerne gikk i søppla og jeg kjøpte nye hos Møller som passet perfekt. I tilegg var de meget rimelige der også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefale NOEN å kjøpe vindusviskere på Biltema, det kostet meg rundt 2500kr.

Gummien på det ene viskerbladet løsnet etter noen få uker, noe som resulterte i en stor, dyp ripe ytterst på banen til viskeren.

Ingen hjelp eller kompensasjon å få hos Biltema, og ruten måtte byttes : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid vært fornøyd med viskerne fra biltema. Men jeg bytter som oftest kun gummien, da jeg synes selve festene deres er for slarkete.

Bytter bare over gummien fra biltema viskeren til de gamle:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viskarane er ein viktig del og bør vere skikkelig vare ellers må du ut med både nye skikkelige viskara og frontrute, det blir fort eit par tusen og vel så det;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Aero-viskerblad fra Biltema, de er på andre året nå og fungerer like bra som på dag to.

På dag en glemte jeg å ta av "sliret" til bladet og skjønte ingenting :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viskere på møller er jo så billig uansett, så ser ikke noe grunn til å kjøpe biltema :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også klart å pådra meg ganske heftige ruteskader etter å ha brukt viskere fra Biltema, så det kjøper jeg aldri igjen!

Det jeg imidlertid kan annbefale er å ta seg en tur på eBay og kjøpe viskere fra Bosch!

Får et sett for skarve 150 kroner der. Ingen grunn til at det skal koste 300 kroner per visker sånn som det gjør her i Norge.

Regner med at du ikke har AeroTwin-viskere siden du har forsøkt å kjøpe på biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid kjøpt viskere på tema så lenge jeg har hatt tilgang til de, først de vanlige, så de vannavvisende når de kom. Har ALDRI hatt en feil på de, og har byttet i snitt en gang i året pr. bil. (Kjøpte 'nødviskere' en gang jeg hadde fått ødelagt en en gang, Bosch til 200/stk. Varte kortere tid, var hardere, og delte seg..) Superfornøyd med Biltema, men er enig i at festedetaljer kan være litt dritt å få på plass riktig..

På nye cabben er det sånne flate lefser, så de er kanskje best å handle på Møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper bare viskere på møller.. Varer lengre og koster ikke så forferdelig mye heller. Sjekk prisen og du blir nok overrasket! Billigere enn bensinstasjoner som mange heller foretrekker å kjøpe viskerene sine på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid kjøpt viskere på tema så lenge jeg har hatt tilgang til de, først de vanlige, så de vannavvisende når de kom. Har ALDRI hatt en feil på de, og har byttet i snitt en gang i året pr. bil. (Kjøpte 'nødviskere' en gang jeg hadde fått ødelagt en en gang, Bosch til 200/stk. Varte kortere tid, var hardere, og delte seg..) Superfornøyd med Biltema, men er enig i at festedetaljer kan være litt dritt å få på plass riktig..

På nye cabben er det sånne flate lefser, så de er kanskje best å handle på Møller..

Samme erfaring med bosch viskere her.. biltema sinne holder som regel.. ellers har jeg pleid å kjøpe valeo sinne på bilextra som å funke veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.