Anbefalte innlegg

Idag dukket det opp problemer med klimaanlegget...

 

Virker som om anlegget ikke regulerer seg riktig med tanke på fuktighet som bygger seg opp, kjenner/hører kun ordentlig luft fra utblåsene ved LOW- eller HIGH-temp...setter jeg den da "manuelt" til f.eks 22grader dabber det av helt til det nesten slutter og blåse helt. Samme gjelder AUTO.

Man hører fortsatt at anlegget jobber helt fremme ved ruta, men det kommer ikke luft ut av vindus-utblåsene..så det bygger seg opp fukt på vinduene veldig fort!

 

Har fungert helt topp siden jeg overtok bilen og fungert på alle de kaldeste dagene.

Eneste jeg har lagt merke til er at når jeg tidligere har satt på "vindu-luft-knappen" og byttet til AUTO, så "knekker" det fremme ved vinduet, altså ikke selve vinduet men under dash`n ved vinduet.

 

Må vel få kjørt en diagnose, har også funnet dette DOKUMENTET (fra side 72.) jeg sitter og leser på, men kanskje noen med noen tips/erfaring kanskje?

 

 

Takker for innspill:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen modell er bilen din? jeg har hatt samme problem en gang i tiden og da var det et elektrisk spjeld som kødda..satt midt på torpedoveggen og for å komme til det så måtte det settes av noen timer hehe...det var ikke deffekt men kødda med å åpne og lukke seg pga skitt og dritt...men på min hørtes det ut som en kjempekortslutning når det kødda eller som steinsprut faktisk...sånn lyd som gir magevondt hehe..hvis du ikke finner ut av det kan jeg sjekke hva slags feilkoder som ble funnet den gangen.hvis møller fortsatt har historikk på bilen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var på en 2003 mod forresten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen modell er bilen din? jeg har hatt samme problem en gang i tiden og da var det et elektrisk spjeld som kødda..satt midt på torpedoveggen og for å komme til det så måtte det settes av noen timer hehe...det var ikke deffekt men kødda med å åpne og lukke seg pga skitt og dritt...men på min hørtes det ut som en kjempekortslutning når det kødda eller som steinsprut faktisk...sånn lyd som gir magevondt hehe..hvis du ikke finner ut av det kan jeg sjekke hva slags feilkoder som ble funnet den gangen.hvis møller fortsatt har historikk på bilen da.

 

Heisann!

 

Dette er en 2003 modell dette også.

 

Lyden er ikke der konstant, kun innimellom når jeg skrur av fra "VINDU-BLÅS" til AUTO.

Hadde du tilsvarende problemer med dårlig tilstrømning av luft?

 

Hadde vært knall om du kunne sett hvilke feilkoder du fikk, jeg skal få sjekket feilkoder imorgen i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Dette er en 2003 modell dette også.

 

Lyden er ikke der konstant, kun innimellom når jeg skrur av fra "VINDU-BLÅS" til AUTO.

Hadde du tilsvarende problemer med dårlig tilstrømning av luft?

 

Hadde vært knall om du kunne sett hvilke feilkoder du fikk, jeg skal få sjekket feilkoder imorgen i tillegg.

 

på min kom lyden når jeg hadde bilen en stund på tomgang eller ved køkjøring og store temperatur svingninger.

 

på min så det ut som om dugget bare ble fjernet i små lokale felt liksom..var halv ruta duggete så så man liksom bare ovale små felter som var duggfrie.hørtes også ut som om lufta ble delvis kvelt mot frontruta

 

skal prøve å få sjekket det etter jobb i dag:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte de nå og beskjeden var: 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

003 mekanisk feil

feilstatus 01100011

feilfrekvens 11

sporadisk

 

vet ikke om dette hjelper eller sier deg noe da jeg bare fikk dette over tlf og kladdet det ned fort som f

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min kom lyden når jeg hadde bilen en stund på tomgang eller ved køkjøring og store temperatur svingninger.

 

på min så det ut som om dugget bare ble fjernet i små lokale felt liksom..var halv ruta duggete så så man liksom bare ovale små felter som var duggfrie.hørtes også ut som om lufta ble delvis kvelt mot frontruta

 

skal prøve å få sjekket det etter jobb i dag:-)

 

Slik så ruten min ut også ja.

 

Fått beskjed om at det også kan være slitte plastdrev også, men finner forhåpentligvis ut av det er når jeg får lest av feilkoder senere idag:)

 

Takk for info!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik så ruten min ut også ja.

 

Fått beskjed om at det også kan være slitte plastdrev også, men finner forhåpentligvis ut av det er når jeg får lest av feilkoder senere idag:)

 

Takk for info!

 

kan være..må uansett ut med enheten og da er det like greit å skifte den fra en 2005 eller nyere.skal visst være bedre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en av stillmotorene som gjør det. På min så var det V85 som utgjorde samme problemet du har Stian, en av de. Er vell 5-7 stillmotorer inni der.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff da:o

 

hørtes komplisert ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er feilkodene ihvertfall.

 

Virker som om alle kommer av at den første er defekt siden de andre bare er intermittent. :) Altså kommer å går. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke samme bil, men måtte bytte alle disse små motorene på B7en jeg hadde... Hørte klikking fra spjeldene.

 

Er visst ganske vanlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.