#1 Skrevet Desember 15, 2011 Har kjøpt en corrado g60 bilen har stått i 8 år, siste som ble gjort med den var at forrige eier, kjørte med den så kom det olje ut av kompressoren, så han sendte kompressoren inn å da sa dem som overhalte den at det ikke var noe galt med kompressoren, å nå har jeg satt isammen alt og når jeg startet den opp skjedde disse tingene: *kommer røyk/oljedamp opp gjennom topp dekslet (som om det kommer olje opp å går inn i resirken på kompressoren. * Gnister på alle pluggene, men når jeg lar den stå på tomgang putrer den og tar jeg av plugghettene på 3 og 4 sylinderen skjer det ikke noe. *gir jeg gass ryker den litt men går rent. *oppdaget sprekk i toppdeksel (kan det komme falskluft inn ?) Skal få tatt kompressjons test men har ikke gjort det enda.. Synes bilen er enn skam å ikke ha på veien før ellers er den kjempepen med LAV kilometer 126000 til 91modell og være å helt 100% strøkent interiør å alt elektrisk funker . så setter pris på all hjelp jeg kan få 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2012 høres ut som du har fått gjennom slag i motoren dvs att kompessjonen som skal være i sylindrene går ned i bunn på motoren og presser olje opp og ut der den kan komme ut ;-) så det første du kan gjøre er å måle kompresjonen på alle sylindrene så ser du selv men eg vill tippe du har dårlig komp på hvertfall 2 sylindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...