#1 Skrevet Desember 15, 2011 Er det noen som har erfaringer med 4.0 TDI motoren? Har sett på en A8 4.0TDI 2004 mod, bilen har akkurat rundet 100K så det spørrs om det er gjort noe med denne, tenker da på dyre deler som diselpumpe, turbo, kamaksler og alt annet som vanlige folk ikke kan skiffte selv. Har hatt en A8 2.5 TDI i 6 år no og har sikker lakt ut over 100K på den: bh :, men no er jo disse AFB motorene en riktig pengesluk, så jeg tenkte å gå over på noe mer holbart, vil gjerne forsette på A8 så da blir det en 3.0 eller en 4.0 regner med at disse er mye bedre. Noen som har eller har hatt en slik i noen år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2011 Ja, har hatt en slik selv en stund.... Du kan jo se litt av mine tråder her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=177518 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=192189 Motoren er RÅ synes nå jeg da, -særlig i chippet utgave. Synd at ikke girkassa er av samme kaliber..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2011 Takker for de linkene, mye godt lesestoff der, det er tydelig at jeg bør holde meg langt unna chip p.g.a kassen, men jeg regner med at 275 HK er nok på norske veier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2011 En kjenning av fattern har A8 2004 mod med 4.0TDI og har eid bilen i 4 år, og ikke et feilslag på motoren ifølge han. Fattern kjøpte seg selv nå en 08 mod A8 med 4.2TDI og jeg tørr påstå det er en kjøremaskin ut av en annen verden. Ikke hørt noe særlig negativt om motorene egentlig, jeg forska litt på dette før han bestemte seg og motorene har gode rykter. Løp og kjøp:=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2011 Kunne det ikke vært mulig å event byttet til en 6Hp32A kasse da? Tenkte på siden du brukte 21 000 på å overhale den orginale kassa. Hva ville TEO tatt for å satt inn en 6Hp32A kasse med innbytte i den orginale? Hadde det blitt SÅÅÅ veldig mye mere tror du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2011 Mtp at 6HP32 er større og tyngre enn 6HP26, så... er vel ikke det så lett helt uten videre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...