Glødelampe blinker- A6 2,5tdi V6

Anbefalte innlegg

En tann feil er ikke det mulig å få start vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde en tann feil på dieselpumpe reima å det var da helt umulig og få start.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel. Ja, jeg får sjekke litt.

Det som jeg gjorde ser dere er at jeg hadde en prat med dieselgrossisten for å få noen råd.

Han sa at det holder med å vri motoren rundt, til hullet som er i hjulet på dieselpumpa, står i senter med det andre hullet slik at jeg får låst den av. Når jeg gjorde dette, la jeg merke til at de andre hjulene ikke var på sine merker som er røde/hvite, slik at motoren står i TDC (top dead center). Men dette skulle i prinsippet ikke bety noe. Så jeg konsentrerte meg da kun om å få pumpehjulet i låse-posisjon, løsnet strammehjulet, tok av reima (denne byttet jeg til ny reim), passet på at ingen av de andre hjulene beveget på seg og monterte alt som måtte på for å få start.

Ergo, burde jeg heller ha satt de andre hjulene i TDC, tatt av reima og justere dieselhjulet til låse-posisjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I ukene før jeg fikk byttet pumpen på min 2.5TDI V6, så måtte jeg løsne to dyser for å lufte. Når jeg merket den kom, skrudde jeg den ene igjen, og den andre etter den var startet. Det var min bror som byttet pumpen min, den startet fint med to løse dyserør som nevnt over her. Jeg hadde min på verksted etterpå for å fin justere pumpen. Den var litt treg når var varm i etterkant av pumpebytte. Den var 3mm feil, så var ikke mye som skulle til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen godtfolk :)

Siden i går kveld så har batteriet mitt fått stått på lading med en c-tek lader. Skulle ut til middag hos mine foreldre idag og før vi kjørte så klarte jeg ikke å holde fingrene borte fra å prøve en siste gang på å kjinne bilen igang.

Til min store overraskelse så hørte jeg den hikket på samme måte som før batteriet nærmest var kjinnet tomt. Men det var bedre støt nå siden den har stått ca 12-13 timer på lading, men det jeg ville frem til videre her var at jeg hørte at den hikket mer og mer etter flere sekunder på det første kjinnet. Til slutt, mine damer og herrer, så startet den jaggu meg :D

Jeg sto på hornet for å få kona ut. "hør den fine lyden" sa jeg til henne :) IT'S ALIVE :)

Vi kjørte fornøyd til foreldrene mine, kom hjem etter en goood porsjon kalkun, dronning maud pudding og kaker m/kaffe, jeg startet opp Audien igjen (noen tungstartet) og lot den gå ti minutter med noe rusing (2000-3000 omdr) og stoppet den igjen. Gikk ut etter ti minutter for å se om den startet lettere siden den var så tungstartet første gang. 2 tørn, så kom den. Og den går helt jevnt :) Ser ut til at alt stemmer med tanke på tannhjulene :)

Men en annen ting......

Hvilket batteri vil en anbefale til disse bilene? Pr nå står det et 95Ah 800A batteri i men jeg lurer på om det kan være litt dårlig. Kan en bruke et noe større batteri slik at den tenner lett selv når det er kaldt ute? Noen som har erfaring med andre batterier?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.