#1 Skrevet Desember 17, 2011 (endret) Som tittelen sier, er det noe jeg burde ha i tankene angående utskiftningen? Skal selvfølgelig koble av batteriet så airbagen ikke blåses opp Hvis dette virker dumt så må jeg bare beklage, jeg har veldig liten erfaring med bilmekking:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2011 Det er ofte lurt å si årsmodell og biltype det gjelder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2011 Du sier igrunnen veldig lite om hvilke seter som skal ut og hvilke seter som skal inn. Men er det ikke noe mer enn varme i setene og airbag så er det bare å koble av kontaktene og ta ut setet. Trenger heller ikke koble ut batteriet for airbaggen sin del. Skal VELDIG mye for at det smeller. Vi kobler aldri ut batteriet når vi har med airbag å gjøre på jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 17, 2011 Det er ofte lurt å si årsmodell og biltype det gjelder Det står info om bilen under navnet mitt, men dere har rett. Jeg burde spesifisert hvilke seter det er snakk om. Det er rett og slett en A4 B6 sedan som får "nye" seter. Det er orginale seter som blir byttet ut med seter fra en A4 avant fra samme år. I dem er det airbag, varme og el. korsryggjustering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2011 Pass på at du ikkje skrapa opp noke når du tar inn og ut stolane, ellers e de null problem :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2011 Hehe:) Jeg prøvde å dra av plastdekslet som er over skinnene, må jeg bare bruke ren kraft eller er det en teknikk bak det? Følte ikke for å ta hardt i tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2011 Festa med liten plugg, ikkje enkel å sjå, dra deksele fram/bak, ikkje opp:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2011 Det viser seg at jeg har gjort en bommert. Jeg tenkte ikke på å sjekke om setene jeg skaffet meg faktisk hadde setevarme og ryggvarme da jeg tok dette som et selvfølge. Grunnen til at jeg skulle bytte ut dem var at "ryggskjelettet" var ødelagt/brukket av. Hvor mye arbeid er det å ta ut skjelettet fra en stol og overføre til et annet? Er dette noe en lekmann kan klare med tid og mye tålmodighet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2011 Er en del jobb, men absolutt overkommelig. Må huske nye festeklips og sånt også da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 18, 2011 Kunne trengt en DIY for å være ærlig:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 18, 2011 Pass på å få ryggen bakover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 19, 2011 http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/lumbar.html&category=4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 20, 2011 Da har jeg endelig fått det til og resultatet ble bra! Løsningen ble å hente ut korsryggstøtten ut av den ene setet jeg kjøpte for å montere det inn i orginalstolen som beskrevet i linken Kristoffer postet:) Kan nevne en ting hvis noen i fremtiden skulle snuble over denne tråden, det blir det MYE lettere å få til den bunnstangen hvis man løsner på setetrekket i bunn;) Takk for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...