Montering av FIS på Audi A4 B5

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaring, eller peiling på montering av FIS instrumentbord i en Audi A4 2000mod?

Fant et slikt:

Ebay.de Instrumentbord

Men det ser ut som det har en ekstra hvit kontakt som jeg ikke tror jeg har på mitt.. Men så fant jeg denne også

Ebay.de FIS Adapter

Men vis det er mulig må jeg vel ha en kjørekomputer bryter på visker hendelen. Slik som denne:

Ebay.de Visker hendel med FIS kontroll

Hvis jeg kjøper alt dette, får jeg alle FIS funksjonene? Får vel ikke spylerveske måler, siden jeg ikke har det fra før, men får jeg forbruk osv? Nå har jeg et instrument som er halvdelt på midten hvor skjermen står på FIS instrumentet, hvor nedre halvdel er en skjerm som viser start sjekken og vis det begynner å bli lite olje osv, og øvre halvdel viser ikoner.

Og er det viktig at det er akkurat rett instrument som blir installert og har det noe å si med startsperren? Mener jeg har lest at jeg må få det omkodet til nøklenne jeg har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sikkert instrumentpanelet vil passe til din bil.

Jeg tok en råsjangs med min gamle A6 med FIS, der hadde jeg mistet noen pixler i displayet og kjøpte ett med ett annet delenr, og satt i. For meg fungerte det, men som du sier må startsperren kodes på nytt. (nøklene kodes mot instrumentpanelet med VCDS)

Jeg kjøpte panelet hos en høgger her i Norge og betalte 1600Kr inkludert frakt :)

http://www.nbfbildeler.no

http://www.bil1din.no

To fine linker til brukte deler i Norge ;) Er også mulig å prute noe på prisene :)

Etter som jeg ser skal dette gå fint om du kjøper de 3 delene du linker til, men du kan også ende med å bruke nesten 500Euro på noe du ikke får brukt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linket bare til delene jeg fant i farta, så blir nok å lete en stund etter noen billigere deler. Får vel se hos høggere etter deler til dette. Må vel kjøpe adapteren på ebay uansett.

Og takk for linker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, er det noen som vet om det er noen spesiell betegnelse på instrumenter som lyser hvit isteden for kun rødt?

21707881.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel fullfacelift-instrumentene, med digital klokke, som har hvit LED-belysning i stedet for pærer?

Er det behov for viskerhendelen med knapper på enden hvis bilen har multifunksjonsratt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Hadde glemt den artikkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.