Audi A6 2007 mod med batteri-trøbbel

Anbefalte innlegg

Hei

Fadern har en Audi A6 2007 mod TDI som det har vært MYE trøbbel med batteriet på. Møller her i Lofoten gav faktisk opp å finne feilen, dette til tross for at det er en særdeles stor feil.

Det er vinterstid at det er helt krise, har vært flere episoder hvor bilen ikke starter om morgenen.

Batteriet har blitt byttet, men uten at det hjalp noe nevneverdig. Det eneste som hjelper er å være forsiktig med hva som er aktivert, som coming home, setevarmere osv. alt dette er skrudd av, og da går det med nød og neppe. Merker at den sliter med å dra rundt startmotoren nå og, men den starter nå...

Noen gode tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan brukes bilen?

Mye småkjøring? Bruk av webasto tilleggsvarmer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er batteriet kodet inn etter bytte? HVis ikke så får en trøbbel med lading osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteriet må kodes som sagt. Det er også viktig at han får rett batteri i bilen. Han skal ha det sterkeste. Har hatt samme provlemet hos oss når vi har montert det bilen egentlig skal ha som kanskje er en del amper mindre.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Takk for svar!

Er mye småkjøring ja... Men om batteriet er kodet inn vet jeg lite om? Og noen som kan si meg hvilket batteri denne bilen skal ha?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Takk for svar!

Er mye småkjøring ja... Men om batteriet er kodet inn vet jeg lite om? Og noen som kan si meg hvilket batteri denne bilen skal ha?

Det der BØR Møller Lofoten vite, men kan jo spørre dem uansett:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, de har glimtet til med verre ting før, eksempelvis å ikke skru fast dekka skikkelig, eller motsatt, alt for hardt.. Sluttet etterhvert å bruke dem da jeg bodde her. Men nok om det ;)

Problemet er at den avdelingen som lå her fattern bor er lagt ned nå (naturlig nok), og den andre ligger en times kjøring unna...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det heter 000 915 105 AL hvis jeg husker riktig. Dette er på 110aH/520A. Dette er det eneste vi bruker nesten av batterier når vi skifter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk :) Skal sjekke dette da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.