#1 Skrevet Desember 19, 2011 (endret) Hei! Var idag på "Møller", og fant ut at bilen min er levert med orginal fjernstyrt sentrallås. Det var på teknisk avdeling. Etterpå snakket jeg med de på delelagret, og der fant de ut at jeg ikke hadde det! Kjedelig å bestille nøkkel til 1800 kr om jeg ikke har det... Er det mulig å finne ut om jeg har det via VAGCOM eller på annet vis? Mulig å få ettermontert originalt fjernstyring? Reidar. --------------------------------------------------------------- UPDATE --------------------------------------------------------------- Da har jeg montert vakumpumpe 8L0 862 257 G, som har keyless entry og alarm funksjon innebygd. Kodet om i VAGCOM, for å få åpnet for keyless entry. Nøkkel kjøpt på eBay, med samme mhz som vakumpumpa, "pairet" nøkkelen opp i mot pumpa og vips, der hadde jeg remote central locking Brukte denne siden her som kilde: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?7457-B5-A4-Central-Locking-FAQ Her står det hvilke pumper som har og ikke har alarm og remote locking: http://www.digakom.com/katalog.php?T...AT_SORT=8L0%85 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2011 Hm. Jeg visste ikke at pre-facelift B5 ble levert med fjernstyrt sentrallås. Har du orginal nøkkel m/fjernstyring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2011 Nei desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2011 Hm. Jeg visste ikke at pre-facelift B5 ble levert med fjernstyrt sentrallås. Har du orginal nøkkel m/fjernstyring? Vår A4 B5 -97 har ikke fjernstyrt sentrallås, men den har orginal alarm og komforlukking men da bare ved bruk av nøkkel i døra. Synes det er rart den har dette uten trådløs styring. Har hørt på Møller og de sa at det var en option fjernstyrt sentrallås. Har vurdert et slikt ettermonterings sett. Tror det kan funke fint men er i tvil hva man gjøre med chippen i nøkkelen. Er den bare å ta ut å montere chippen inn i nøklene/senderen som følger med disse settene. Det er derfor jeg ikke har gjort noe med dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 19, 2011 Lurte også på om den "knotten" på dashbordet, altså der hvor viftekanalen er, midt på, er en mottager? Står jo til og med i instruksjonsboken om fjernstyrt nøkkel, så dette må jo være mulig? Fint om noen kunne svare på det første innlegget også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 19, 2011 Hehe, var du på Møller eller på "Møller"? Ikke alle biler som var levert med original fjernstyring på den tiden. Skal du bygge om så er det ganske omfattende med mindre du finner et uoriginalt ettemonteringskit. Og så må det skiftes en hjerne også tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 19, 2011 Kan kanskje være til hjelp http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?7457-B5-A4-Central-Locking-FAQ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 19, 2011 Var på Bilsenteret som det heter, driver kun med VW Audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 19, 2011 Vakum pumper beskrevet... http://www.digakom.com/katalog.php?TYP_SORT=A&KAT_SORT=8L0%85 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2011 Er gjerne noe info her også som kan hjelpe deg på veien. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/219980-fjernstyrt-sentrallas-audi-a4-b5.html#post2465931 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 20, 2011 norske biler ble ikke levert med dette. på b-stolpen utvendig vil det være en infrarød mottaker.. er samme som på rs2og muligens enkelte s2 ser hva jeg mener godt på bilde av min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 20, 2011 Spørs om du har 98 el 96-97- modell.98en er det bare å bytte vakuumpumpa på visstnok. Samme som FL, bare uten fjernstyring.. de for det har bare infra originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 20, 2011 Den "knotten" oppe på dashbordet er solsensoren for airconditionen, ikke mottager. Mottaker sitter på de eldre bilene på B-stolpen slik som bildet over, mens fks min prefacelift 1999modell hadde ikke denne ir-dotten på B-stolpen. Mener å huske den sitter bak i bilen på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 20, 2011 Den "knotten" oppe på dashbordet er solsensoren for airconditionen, ikke mottager. Mottaker sitter på de eldre bilene på B-stolpen slik som bildet over, mens fks min prefacelift 1999modell hadde ikke denne ir-dotten på B-stolpen.Mener å huske den sitter bak i bilen på disse? Det er det den knotten er ja, solsensor Sakser litt fra siden jeg har linket til tidligere: Pre 97 A4's normally have a separate 'central locking' control unit under the rear seat bench, compatible with the earlier type IR remote locking fob's (will have small domed IR pickups on the 'B' column's). All Audi A4's from late 97 onward were factory fitted for 'Remote Central Locking'. If 'remote central locking' was an optional extra and was not purchased with the car, Audi simply gave people non-remote keys. A4's from 97 to early 98 generally require a two button flip key, as boot locking is pneumatically controled, and unlocks with the rest of the car doors. Later A4's had a three button flip key, with an electronically controled boot lock. Har "studert" meg frem til at man må ha riktig vakumpumpe, som mottar RF signal, kode om i VAGCOM så du får åpnet for "keyless entry". Deretter skal det bare være å linket nøkkelen til bilen. Har bestillt meg nøkkel og ny vakumpumpe, så satser på at det fungerer. Hvis ikke har jeg noen flip keys å ei vakumpumpe til salgs om litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 20, 2011 Jeg har 98 modell og har hadde ikke orginal fjærnstyring, så jeg brukte et slik ettermonteringskit, funker knall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 20, 2011 Jeg har 98 modell og har hadde ikke orginal fjærnstyring, så jeg brukte et slik ettermonteringskit, funker knall Bruker du de "nye" nøklene. Hvis så er hva har du gjort med chippen til startsperra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 28, 2011 Update i første post! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 28, 2011 Så bra da. Var det virkelig så enkelt? Bare å bytte vakuumpumpa. Hva med ir motagere eller antenne) Og hva med startsperra som sitter i nøkkelen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 28, 2011 Det var virkelig så enkelt Rekkevidden er virkelig dårlig. Får prøve å bytte batteri og evt forske litt på om jeg kan gjøre noe med antennen. Hvor den enn er. Er jo ikke IR motagere på min. Den nøkkelen jeg har kjøpt var uten emne, men har kjøpt nye deksler med nytt emne som jeg skal slipe opp. Så får gi deg en tilbakemelding da. Foresten, Startsperra må programmeres i VAGCOM så den gjenkjenner nøkkelen. Fant en side her det sto at man kan jo også bare ta RFID chippen å sette den ifra den gamle nøkkelen og over til den nye. http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/immobilizer-VW-Audi-FAQ.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...