#1 Skrevet Desember 19, 2011 Jeg er på jakt etter senterringer for mine OZ ultraleggera (16") Noen som vet om en grei sjappe uten at det koster en arm å en fot! Senterringene til OZ sier "patent pending" men kan jeg bruke uoriginale dvs annet fabrikat enn OZ sine? Ser ogå at OZ ringene har en egen liten låsering på selve senteringen. Dette har jeg ikke sett på de uoriginale men det henger vell igjen med "patenten" Erfaringer taes imot med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 19, 2011 Jeg fikk tak i mine OZ senterringer hos Martin´s Felgspesialisten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 19, 2011 "Senterringer", som i sentreringsringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 19, 2011 "Senterringer", som i sentreringsringer? Ah, kanskje jeg misforstår. Jeg mener de ringene som sitter på innsiden mot navet som ihvertfall kalles senter ringer i felg kataloger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 20, 2011 Jeg fikk tak i mine OZ senterringer hos Martin´s Felgspesialisten Dette var genuine OZ ringer sant? Husker du pris? "Senterringer", som i sentreringsringer? Senter ringer eller sentreringsringer går for det samme! Et hjul består av felg, degg, ventil å sentering:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 20, 2011 Felgen din har kanskje det, ja, men det finnes felger som har mer enn to deler, veit du;) BBS RS f.eks består av 6 deler. Navnene senterring, senterdeksel, senterlokk, sentreringsringer, senteremblem osv, osv - det skaper fort forvirring. Stikk på den lokale felgsjappa så har de ringer som passer, med mindre det er noe annet enn kun den "låseringen" som gjør de originale fra OZ spesielle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 20, 2011 Mine OZ senter ringer har denne låseringen. Tror de kostet kr.150-200 stk. Husker ikke helt. Men jeg tror ikke man MÅ ha orgianl ringer. Det er ikke noe spor i felgen til denne låsringen, men den presser såpass at ringen henger igjen i felgenen når man tar av hjulet. Felgen er helt slett inn der ringene sitter. Grunnen til at jeg fikk orginalringer var at det var kun de som hadde rette målene. Jeg hadde ikke spurt om OZ orginal ringer. Det var bare disse som kom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 20, 2011 Mine OZ senter ringer har denne låseringen. Tror de kostet kr.150-200 stk. Husker ikke helt.Men jeg tror ikke man MÅ ha orgianl ringer. Det er ikke noe spor i felgen til denne låsringen, men den presser såpass at ringen henger igjen i felgenen når man tar av hjulet. Felgen er helt slett inn der ringene sitter. Grunnen til at jeg fikk orginalringer var at det var kun de som hadde rette målene. Jeg hadde ikke spurt om OZ orginal ringer. Det var bare disse som kom Takker for tipset, skal ta meg en runde imorgen å høre. Snakket emd en som mente at OZ sine ringer kostet rundt 500 spenn noe som jeg syntes er overaskende dyrt da jeg betalte 3k for felgene, men dette er bekreftet. Da går jeg heller for disse, som jeg regner med gjør jobben http://www.ebay.co.uk/itm/76-57-1-Spigot-Rings-/250807303323 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 21, 2011 Eg betalte ca 330kr for alle 4 tingene til mine OZ felger hos Martins. Orginale OZ ringer. Handlet (betalte) gjennom en lokal butikk og hentet de direkte hos Martins 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 21, 2011 Prisen Brekke her nevner stemmer nok mere. Jeg husker ikke hva jeg betalte. Bestilte gjennom Dekkmann ihverfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 21, 2011 Takker for tipsene gutter, var hos dekk1 idag i bergen å kjøpte noen jalla ringer i plast, når jeg kom hjem viste det seg at de var helt løse så blir en tur tilbake til dekk1 imorgen. Forlanger pengene tilbake å prøver å få tak i originale oz ringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 21, 2011 de har OZ navringene hos Martins. Dra innom Dekkmann eller Vianor f.eks. Martins selger ikke privat, de er grossist. (Har jobbet der) OZ ringene er i metall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 24, 2011 de har OZ navringene hos Martins. Dra innom Dekkmann eller Vianor f.eks. Martins selger ikke privat, de er grossist. (Har jobbet der) OZ ringene er i metall. Takker, akkurat det jeg trengte å vite! Var innom Dekk å felg i Bergen, ble fortalt at de hadde sluttet med OZ fordi de aldri klarte å levere i tidet og han i skranken presterte å si at OZ ikke var det de engang var. I tillegg så jeg de hadde begynt å selge egne felger med "dekkÅfelg" logo på. Jeg tenker mitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 27, 2011 he he.. Ikke så kjente i Bergen, men er en dekk butikk i Blomsterdalen. Husker ikke hvem det var. Men OZ ringer har Martins kan du fortelle dem. de ringene er egne spes mål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 27, 2011 Her kanskje? kr 65 pr ring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 28, 2011 Her kanskje?kr 65 pr ring dette er grossist pris he he pluss moms, og det dekk butikken skal ha i fortjeneste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 30, 2011 dette er grossist pris he he pluss moms, og det dekk butikken skal ha i fortjeneste. Så da ender det slik som det ofte gjør når man bestiller innenfor lande grensene, "en fot å en arm - takk":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 31, 2011 dette er grossist pris he he pluss moms, og det dekk butikken skal ha i fortjeneste. frakt på slike er vel ikke mye å snakke om. 20-30 kr for alle 4.. så regner med utprisen da blir i normale tilfeller 130-150 kr inkl alt.. men så er det dekksjapper en snakker om her så da blir sikkert prisen 250-300 kr pr ring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 31, 2011 de kan sende de pr brevpost, maks 20 kr. leverte en del ringer sånn. mekonomen i ski, tok 200 for 4. Kommer an på hva slags rabatter dekksjappa har. hvordan de klarte det, vet jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...