#1 Skrevet Desember 20, 2011 Når temperaturen ligger mellom ca 0 og -3, får jeg problemer med at sentrallåsen på passasjersiden speiker. Ser bevegelse på knoppen, men vil ikke låse seg opp. Når jeg betjener døråpneren fra innsiden, løfter knoppen seg helt opp, men låser ikke opp. Går ned igjen når jeg slipper døråpneren. Først etter å ha kjørt en stund, og fått varmet opp kupeen grundig, kan jeg etter å ha betjent døråpneren alt fra 10 - 50 ganger få åpnet døren. Så, er det noe lurt man kan gjøre med dette, eller må man bare kjøpe ny sentrallåsenhet i denne døra? Problemet er ikke tilstede når det er kaldere (tørrere) eller varmere, derav antar jeg det dreier seg om kondens. Snedig at det bare er på den ene døra problemet er på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2011 Ingen som har vært borti lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2011 Lurer på det samme jeg og:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2011 Er dette et skjelden fenomen? Får prøve å fikse dette selv, og legge ut oppskriften her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2011 Dog jeg har en litt eldre bil, men jeg hadde ofte slike problemer når det kom et værskifte... da speika låsene, dørene osv... en dag måtte jeg låne parkeringskjellern til en kompis å la bilen stå med alt åpent i 3 dager slik at alt fikk tørke opp skikkelig.. Problemet har forsvunnet etter det blei montert kupevarmer... pluss at jeg skifta låsekassa på den døren som var værst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...