#1 Skrevet Desember 20, 2011 Heisann! Har fortsatt problem med fjusk ved pådrag på S4'n min (92 C4 AAN). Lest en del på forumet og fått en del tips, men ikke kommet frem til noe enda.. Bilen har i det siste begynt å dø ut da man trykker inn cluth inn mot kryss ol. Leste noe om dette inne her, og tips om at LMM kunne være synderen (+ masse annet..) prøvde å koble ut LMM i dag og da skjedde som følger: (Setter opp en liste da bilen oppførte seg forskjellig) - Startet bil kald, nappet ut kontakt -> gikk høyere på tomgang enn når den startet. - plugget inn igjen- tilbake til utgangspunktet. Kjørte bilen varm. - Nappet ut kontakt, minimal endring på tomgangen. - Prøvekjørte, gikk VELDIG godt! Ny laderekord på 1,5 bar (digitalmåler med en spade salt), og et veldig godt og jevnt drag! - kjørte ca en mil, stoppet opp-> motor holdt på å dø ut.. - Stoppet bilen, startet igjen som normalt. - kjørte litt til med LMM "inne" - Stoppet, nappet ut kontakt-> Holdt på å dø på tomgang slik som da jeg stoppet etter kjøring - Plugget inn igjen-> Helt fin.. - Tok ut kontakt, helt fin, lik som i begynnelsen. - Plugget inn-> helt fin. Hver gang LMM kobles ut og inn er det et minimalt "rykk på turtallet ved tomgang. Er dette en defekt LMM? Synes den oppførtse seg noe rat ved å dø ut etter kjøring i forhold til hva jeg har hørt.. Kan denne "fjuskingen" komme fra av at jeg kjører med åpent filter? Med dårlig skjerm fra motor.. Fått tips om at åpent filter tar livet av LMM etter hvert.. (Håper på å få tak i oginal luftfilterboks snart) håper det var noen som skjønte beskrivelsen min Hvis ikke spør gjerne! Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2011 heisann.. jeg hadde akkurat samme problemer som deg..ang at bilen dauer når du clutcher.. ved en slump så skifta jeg innsugslangene på motoren.. kjøpte meg et silicon kit på ebay... har ikke dødd ut etter jeg skifta de.. å da merka jeg forskjellen med engang.. så kan være falskluft... bent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2011 Okei, takk takk! Fått tak i orginal luftfiltwrboks med maf sensor og tilhørende innsugsslange :-) så håper det vol hjelpe! Men tar vel litt tid før jeg får der i disse juletider.. Men de 2 siste gangene jeg har prøvd å koble ut lmm, begynner den å fusk mye før den taper seg på turtall.. Høres litt rart ut at dette er lmm ? Marius. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2011 Hadde dette problemet på B5'en min... Den fusket som bare det og ville knapt starte, fikk jeg start på den så fusket den veldig mye og fikk den ikke opp over ca 3500rpm.. Viste seg at jeg hadde glemt og skru slangen til gass-spjeldet fast.. så sjekk etter falskluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2011 Har vært borti det samme om resirkventilen er defekt eller hvis en klodrian har gjort noe så dumt som å montere åpen dumpventil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...