Anbefalte innlegg

Etter at bilen hadde stått over natta så slår startsperra inn? Lampa blinker og bilen starter, og går i 2 sek, før den dør ut igjen. Noen som har noen forslag?

Har prøvd å lodde ledningen på nøkkel"ringen". Funket ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må kode om nøkkelen. Prøv med reservenøkkeln...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ingen reservenøkkel.

finner jeg ut dette ved å scanne med vag com?

Kjedelig å bruke så mye penger på nytt, om det ikke er det som er feil :P

Har skjedd et par ganger før også. Men da har det bare vært å ta den ut, og vri om tenning på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som den andre arild her sier... Nøkkelen eller lesespolen.. Jeg har hatt samme med gamle a6en min.. I alle tilfeller må du taue den til verksted... Er ikke et problem som lar seg løse på plassen med mindre det er loddingene i lesespolen som er fåkka..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest den linken der sikkert 5 ganger. Loddinga er prøvd uten hell. Er vel muligens bare å dra den til møller da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette 2 ganger jeg... Du må dessverre ta med bilen... Taue den :( får ikke koda nye nøkler uten å ha den med... Har du prøvd reservenøkkelen... I verste fall er dette styringsenheten til startsperra = dyrt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syringsenheten til startsperra er lik på mange modeller, så det skal være en grei sak å få tak i. A80 94-96, A4 95-97, A6/S6 95-97, A8 94-99 med flere. Delenr: 8D0953234

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne tilten på rattet og dra det hardt opp og ned...har hendt seg at det har forsvunnet da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsne tilten på rattet og dra det hardt opp og ned...har hendt seg at det har forsvunnet da.

Var akkurat dette jeg gjorde på Golfen min. Eventuelt noen passelige slag rett under tenningslåsen. Jeg skiftet sluttstykke på tenningslåsen, og det hjalp utrolig mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har da fått time hos møller nå da, så får vi bare se:) 2.januar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg og fått startsperre for 4 gong.... sist gong va for berre 2 uker siden. Det som må gjørs er å kode opp nøklene, prisen på det er ca 600kr. Hver gang jeg har fått startsperre så har det skjedd når jeg skrur på lysa... Instrumenta dør heilt åsså begynner det startsperre lyse å blinke.. Jeg har montert xenon i alle lysa men trudde ikke det sko ha noe å si. noen som har peiling på hva jeg kan gjør med det??? begynne å bli sånn passe lei av det nå :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å klage? Må vel være en form for "garanti" på jobben vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skal gjer det nå, de snakker om at di ska bytta lesespolen denna gongen, men eg har ikke noe tru på at d vill fungere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg og fått startsperre for 4 gong.... sist gong va for berre 2 uker siden. Det som må gjørs er å kode opp nøklene, prisen på det er ca 600kr. Hver gang jeg har fått startsperre så har det skjedd når jeg skrur på lysa... Instrumenta dør heilt åsså begynner det startsperre lyse å blinke.. Jeg har montert xenon i alle lysa men trudde ikke det sko ha noe å si. noen som har peiling på hva jeg kan gjør med det??? begynne å bli sånn passe lei av det nå :(

Tror kansje lysene dine faktisk er et problem jeg slik du beskiver det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fjernet xenon lysa for ca 2 uker si, å har ikke hatt noen problemer siden det :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har da fått time hos møller nå da, så får vi bare se:) 2.januar!

Hvordan gikk det etter timen hos Møller? Jeg opplever samme greiene og bestilte nye kabler til lesespolen hos Audi, loddet de og monterte uten hell... Det som er litt merkelig med min er at den av og til starter og går som normalt dersom jeg kobler av og på minuspolen på batteriet. Den starter imidlertid ikke mer enn den første gangen så er det på an igjen.

Snakket med Audi idag og de hadde aldri hørt om de sistnevnte symptomene, men han snakket om at det muligens kunne være skjermingen i kablene som var for dårlig og at det kunne løses med å pakke de inn i sølvfolie. Jeg har mine tvil på at det er dette som skal til, men nå er jeg såpass desperat at jeg er villig til å prøve det meste.

Omkoding av nøklene ser ut til å være starten i hvert fall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fiksa dette før timen hos møller. Det som skjedde var at jeg fikk med en knekt "plastikk"-reservenøkkel. Den orginale nøkkelen min var som sagt knekt, og da hadde jeg mista chippen til startsperra. Jeg åpnet rett og slett bare plastikknøkkelen, og la chippet over i den vanlige nøkkelen. Startert med en gang :)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.