Anbefalte innlegg

Hei,

Golfen min har et snodig elektrisk problem jeg ikke forstår hvor rota til alt de vonde er.

Problem som oppstår samtidig:

- Lys i bryter med tilhørende varmetråder til bakruta slutter å fungere.

- Varmeluft slutter å fungere.

- Vindusviskere slutter å fungere foran og bak.

Sjekket sikringer under rattet og det er flere sikringer for å dekke alle disse feilene, men ingen av de er defekte.

Det har skjedd flere ganger før, men en omstart av bilen og litt venting så har problemet forsvunnet.

Noen som kan forstå hva dette skyldes?

/Roy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den elektriske delen på tenningslåsen er ikke akkurat ukjent med å skape merkelige elektriske problemer, så det er ihvertfall der jeg ville ha begynt. Du kan jo se om noe begynner å fungere igjen hvis du vrir og vender litt på nøkkelen mens f.eks vindusviskerene står på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok som Mads Kristian sier den elektriske delen på tenningslåsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, da skal den sjekkes litt nærmere :)

Er det en del som kan byttes eller må hele tenningslåsen med nøkkel byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skifter kun den elektriske delen, fåes kjøp til en billig penge på møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun den elektriske delen, ja, og dette er forsåvidt en enkel jobb.

En DIY her - riktignok en Golf 3, men det skal være det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er et rele eller koblingsboksen der releet står som er problemet.

Fant riktig rele i dag, tok det ut og inn, så fungerte alt igjen, men under en liten kjøretur stoppa det opp igjen. Lirka litt på rele og det begynte å fungere igjen, men det var over behagelig varmt å ta på releet.

Så ska få sjekke rele og håper det er det, og ikke koblingsboksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut som jeg finner rele andre steder enn hos Møller, så må vel bite i det sure eple og betale full pris :P

Kjøpte et universalt rele på 30A (40A som sto i bilen) på Biltema, men det fungerte ikke. Hører at det klikker når man setter det i, men ingen respons på funksjonene som tilhører det releet.

Kontaktene på releet ser ganske slitt ut, så håper fortsatt det bare er releet og at det fra biltema ikke var riktig type.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.