Autosol vs Autoglym metal polish, evt. annet til kromfelger (best finish) ?

Anbefalte innlegg

Skal polere en god del krom, og har en tube med Autosol og en tube med Autoglym metal polish liggende, men er redd for å få "uhelbredelige" riper. Hva bør jeg velge? Skal jeg stikke og kjøpe noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars All Metal Polish fungerer veldig bra, og ikke riper den heller. Autosol har mye slipemidler i seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som Mads her sier. Er de veldig stygge så fungerer det bra med autosol først og så MAMP etterpå. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte MAMP selv på krommede Bentley-felger i fjor sommer. Kan anbefales : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som Mads her sier. Er de veldig stygge så fungerer det bra med autosol først og så MAMP etterpå. :)

Og det er riktig det du sier også:P

Men greit å spare litt på Autosolen og ikke bare klemme på massevis på paden:) Det blir uten tvil blankt av Autosol, men det blir ikke nødvendigvis like pent i sollys eller over lengre tids bruk.

Har også brukt polermaskin med liten bakplate og vanlig bilpleieprodukter med stort hell:

IMG_3023.jpg

IMG_3019.jpg

IMG_3024.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en del irring på felgene. Ser ikke ut som at Autoglym hadde lyst til å fjerne det. Får prøve med Asol først, og kjøpe en tube MAMP i morgen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er riktig det du sier også:P

Men greit å spare litt på Autosolen og ikke bare klemme på massevis på paden:) Det blir uten tvil blankt av Autosol, men det blir ikke nødvendigvis like pent i sollys eller over lengre tids bruk.

Har også brukt polermaskin med liten bakplate og vanlig bilpleieprodukter med stort hell:

Håper virkelig det der er før uten noe behandlig og etter méd behandling med/uten Asol og maskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er før uten behandlig, og etter et par runder med Meg's Quick Detailer på mellomgrov pute og fin pute.

Det er en del irring på felgene. Ser ikke ut som at Autoglym hadde lyst til å fjerne det. Får prøve med Asol først, og kjøpe en tube MAMP i morgen!

Stalltips: MAMP kommer i boks:

meguiars-nxt-all-metal-polysh-lg.jpg

Bilxtra fører Meguiars: ja : Men dersom det er irring, så spørs det om du ikke må våtslipe for å få det helt bra igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, men en runde med Asol skader ikke hvis jeg skal putte på noe etterpå? Forresten, hvis felgene står i en lukket dokkestue (med isolasjon og det hele) uten varme, vil det irre igjen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er begrenset hvor mye én omgang med Autosol riper - men jo mindre, jo bedre. Prøv med finest mulig først, og så jobb deg oppover. Ikke begynn på det groveste, for da får du fort mer jobb enn du hadde trengt.

Alle felgsettene mine med polerte ytterringer har ligget lagret i ymse garasjer/utehus og i verkstedet jeg leier (uisolert betongkjeller på en låve), og ingen av de har irret av den grunn. Så lenge du polerer en gang i ny og ne når du bruker felgene, vasker de godt, samt unngår veisalt, syrebasert felgrens osv, osv, så er det ikke lagring over vinteren som tar knekken, ihvertfall - det skal godt gjøres:)

Du kan jo kjøpe Swissvax Autobahn og legge på etter polering, så er de jo beskyttet mot det meste, sånn sett. Jeg har aldri brukt det, selv om det har vært på "å kjøpe"-listen lenge:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På felga mine brukte jeg først Autosol 2 runder og 2 runder med Megs sin :) ble knallbra å minimalt med riper

ferdig-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må kjøpe en MAMP i morgen, så får jeg se hvordan resultatet blir på der jeg prøvde Asol før jeg spurte her :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk Autosolen først iogmed at den sliper opp først, så til finpoleringen bruker du "MAMP" ;)

Når jeg brukte Meguiars først tok det evigheter for å få det blankt, men Autosolen tok det meget raskt. Som flere har påpekt så etterlot den dog spor hvis man rettet lyskilde mot det, det tok Meguiars når man gikk over med det etterpå. Blankere og finere speilbilde ble det også!

dsc41271.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er før uten behandlig, og etter et par runder med Meg's Quick Detailer på mellomgrov pute og fin pute.

Stalltips: MAMP kommer i boks:

meguiars-nxt-all-metal-polysh-lg.jpg

Bilxtra fører Meguiars: ja : Men dersom det er irring, så spørs det om du ikke må våtslipe for å få det helt bra igjen.

Går det ann å bruke denne på chrome detaljer og felger?

Mats Brekke

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukes på chrome og polerte eller høyglanspolerte flater, ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei takk for svar.. spurte om dette produktet på den lokale bilxtra sjappa for en stund siden, fikk til svar at det var kun til rene metalloverflater da behandlete flater ble ødelagt.. det hadde ikke samme bruksområder som autosol?

Har jeg vært offer for noen som ikke riktig vet hva de snakker om med andre ord?:/

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.