Anbefalte innlegg

Hva skal til for å få godkjent 8.5/9.5x19" på en A4 B5 1.8T Avant? Er snakk om noen Zito Titan felger som skal brukes. Det er naturlig nok litt forskjellig dekkdim grunnet forskjellig bredde på felgene.

 

Er det noen som vet om Zito Titan har noen godkjenningspapirer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.5 framme og 9.5 bak som du har tenkt, så blir vel det litt vanskelig?

 

Er ein tråd der det står om det meste i fra før ein eller anna plass:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekstra brede bakhjul er for å utnytte brytningsmomentet på bakhjulsdrevne biler. Og for å tilpasse til veldig baktung vektfordeling på midtmotor/hekkmotor biler. De fungerer ikke til noen andre formål. Audi A4 skal ha 4 like hjul. Både med framhjulsdrift og quattro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal audi a6 2.5tdi C5 også, men den jeg hadde var godkjent med 8,5x18 fremme og 9,5x18 bak. :) Men er vell en god stund siden det ble godkjent. Tror ikke du får noe sånt godkjent i dag desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke likt på hver aksling som gjelder? altså høyre og venstre på samme aksling skal være lik, mens på de forskjellige akslingene kan man ha forskjeller ?

 

(Men standard regler gjelder jo, ikke endring av ET mer en 7,5mm pr felg, ikke mer enn 5% i rulleomkrets på dekka, og felg/dekk skal ikke stikke utenfor skjermer på bilen, pluss at lastindeksen skal stemme)

 

 

Jeg ville ringt BT i Trondheim og spurt etter Killingberg - han har meget god peil på slike ting

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å få godkjent forskjellig felgdimensjon fremme og bak på desse bilene er så godt som umulig har jeg blitt fortalt på BT.

8,5 vil du nok få godkjent, sålangt ET er riktig. 9,5 kan du glemme med en gang da det i bunn og grunn er en ganske heavy dimensjon for dette karroseriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.