#1 Skrevet Desember 22, 2011 (endret) Har en ganske sliten motor for tiden, 1.8 ADR Den drikker ganske mye vann, må etterfylle 2-3 ganger i måneden. Pekker på tomgang, lavt oljetrykk? Også drikker den litt olje, men akseptabelt, ca 1liter på 10000km. kmstanden på motoren er 303000km nå, bør jeg bytte den eller overhale? Er vell noe jobb med og bytte oljepumpen, topp-pakning etc.. Skal få tatt en kompresjonstest på den etter nyttår. Blir det isåfall ny motor så ser jeg at prisforskjellen på en 1.8ADR og en 1.8AEB etc er veldig liten hos huggeriene rundtom.. Så hva ville du ha gjort? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2011 har en adr delemotor stående, eneste som mangler er eksoskammen hvis du er fornøyd med 125 hk og vil ha lite arbeid med det, så er det best å skaffe en adr eventuelt overhale den du har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2011 Må jo nesten ut med motoren uansett for og få av bunpannen? eller senke traversen så vidt jeg har forstått.. De 125hk er helt ok for og komme seg fra a til b.. men ikke noe mere enn det, så kunne jo vært gøy og hatt litt mere futt i dyret Står en 1.8t motor i noen meter unna meg nesten, og det er jo et pluss mtp på frakten:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2011 ja det er lettest å ta ut motoren for å gjøre det.. men om du skal ha 1,8t må du ha ledningsnett til motor, motor ecu, bytte eksos, filter, ha ic forran eller orginal ( ny frontbjelke) osv så det baller fort på seg når du skal bytte motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2011 Hvis du kjøper et pakningesett fra autohauz så er du nok på lang vei, er ikke mange kronene det. Aller best er det jo å åpne opp å deretter se hva du trenger. kansje ryker du på ei ny oljepumpe og løftere. Econor har også rimelige motordeler og pakninger, og da har du delene kjapt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2011 Ja klar over løftere og oljepumpe, vet som sagt ikke helt før jeg får sprettet opp motoren.. Oljepumpen antar jeg at den MÅ byttes siden den allerede er en svakhet på disse og den har ventilkakkling på tomgang når det enda er mye olje på motoren. Hvorfor må frontbjelken byttes?? Må også bytte servopumpen da denne hyler som verst, samt AC kompressoren. Kan også legge til at motoren leker olje i fra en eller annen plass, så det drypper litt ifra den med jevne mellom rom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2011 frontbjelken på 1,8t er et rør i, så det er en del av rørgaten til ic'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 23, 2011 frontbjelken på 1,8t er et rør i, så det er en del av rørgaten til ic'en Det røret har jeg på min bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2012 Bumper denne.. Har nesten bestemt meg for og overhale toppen og bytte oljepumpen.. Så hva bør byttes i toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2012 Jeg betalte 10tusen på huggeren for komplett ombygging på min gamle bil. Manglet bare gasswire å spylevæsketank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2012 (endret) Blir det bort i mot 10000kr i deler så kaster jeg heller inn en 1,8t motor, eller finner brukt innmat fra en 1.8.. Tenkte jeg skulle inspisere toppen for og se etter slitasje.. Noen som har en guide til dette? Har også funnet ut at det er en o-ring som er gåen, derav lekker den vann.. Men tikkingen som oppstår på tomgang irriterer ræva av meg nå!... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 28, 2012 Må bytte o-ring til oljekjøleren. Bytte kamkjedestrammer og oljepumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 28, 2012 Må bytte o-ring til oljekjøleren. Bytte kamkjedestrammer og oljepumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 9, 2012 høres dyrt ut Tord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 9, 2012 Dersom du først skal ut med motor og av med bunnpanne og topp så er jeg ikke et øyeblikk i tvil om hva jeg vill gjort. Hvorfor legge så mye jobb og penger i det uten å ta med stempelringer, rådelagre, aksiallagre og bærelagre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...