Glødelampelys blinker. Tiguan 2008. Hva er det ?

Anbefalte innlegg

Som sagt : lampa for forvarming av motor har begynt å blinke. Gjelder en Tiguan 2008 TDI.

Og så har den mistet motorkraft. Skal snakke med verksted i morgen , men er det noen som kan tenke seg hva dette er ? I instr. boka så står det at man skal kontakte verksted( har vært på verksted for oljeskiftservice osv 2 ganger de siste 14 dagene:confused: ) Noe med turboen ? Har mobilitetsgarranti osv......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varsler om motor feil, avgass relatert, må lese ut feilkoder for å vite noe mere, er ganske mye det kan være så å tippe her blir bare tull....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være masse ting ettersom jeg forstår etter å ha googlet dette.

Alt fra sensorfeil på turbotrykket eller feil på glødepluggene.. Få lest ut noen koder med vagcom eller få bilen ned på verkstedet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med å få sjekket med verkstedet i morgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% sikker på at du får opp feil på EGR ventil. Kan også hende at du har olje i stikkeren til gasspjeldet.

Pleier alltid å være EGR ventilen når glødelampen blinker på tiguan. Er en forbedret del nå pluss at hvis du ikke har nyeste SW så blir denne oppdatert også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

100% sikker på at du får opp feil på EGR ventil. Kan også hende at du har olje i stikkeren til gasspjeldet.

Pleier alltid å være EGR ventilen når glødelampen blinker på tiguan. Er en forbedret del nå pluss at hvis du ikke har nyeste SW så blir denne oppdatert også.

Dyrt ? Reklamasjon ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyrt ? Reklamasjon ?

Er bilen under 5år og 100 000km så er dette garanti ja. Pris husker jeg ikke. men EGR ventilen koster vell en 3-4000,- vil jeg tro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen under 5år og 100 000km så er dette garanti ja. Pris husker jeg ikke. men EGR ventilen koster vell en 3-4000,- vil jeg tro

Garranti er fine saker;) Regner med at de kan fixe bilen kjapt: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garranti er fine saker;) Regner med at de kan fixe bilen kjapt: klø :

tja. spørs hvor mye de har å gjøre nå rett før jul og om de har delene på lager. Jobben tar 1-2timer ca. Men du kan ringe 04444 og få bilen tauet til et møller verksted, så får du gratis lånebil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag var kona hos Albjerk for å tatt en diagnose på bilen. Hva det var som var feil vet jeg ikke for kona spurte ikke:p. Men det er en garrantisak så da får jeg sove til natta...............................

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble EGR ventilen byttet på garrantien i dag:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.