#1 Skrevet Desember 22, 2011 Som sagt : lampa for forvarming av motor har begynt å blinke. Gjelder en Tiguan 2008 TDI. Og så har den mistet motorkraft. Skal snakke med verksted i morgen , men er det noen som kan tenke seg hva dette er ? I instr. boka så står det at man skal kontakte verksted( har vært på verksted for oljeskiftservice osv 2 ganger de siste 14 dagene:confused: ) Noe med turboen ? Har mobilitetsgarranti osv...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2011 Varsler om motor feil, avgass relatert, må lese ut feilkoder for å vite noe mere, er ganske mye det kan være så å tippe her blir bare tull.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2011 Det kan være masse ting ettersom jeg forstår etter å ha googlet dette. Alt fra sensorfeil på turbotrykket eller feil på glødepluggene.. Få lest ut noen koder med vagcom eller få bilen ned på verkstedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2011 Regner med å få sjekket med verkstedet i morgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2011 100% sikker på at du får opp feil på EGR ventil. Kan også hende at du har olje i stikkeren til gasspjeldet. Pleier alltid å være EGR ventilen når glødelampen blinker på tiguan. Er en forbedret del nå pluss at hvis du ikke har nyeste SW så blir denne oppdatert også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2011 100% sikker på at du får opp feil på EGR ventil. Kan også hende at du har olje i stikkeren til gasspjeldet. Pleier alltid å være EGR ventilen når glødelampen blinker på tiguan. Er en forbedret del nå pluss at hvis du ikke har nyeste SW så blir denne oppdatert også. Dyrt ? Reklamasjon ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2011 Dyrt ? Reklamasjon ? Er bilen under 5år og 100 000km så er dette garanti ja. Pris husker jeg ikke. men EGR ventilen koster vell en 3-4000,- vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2011 Er bilen under 5år og 100 000km så er dette garanti ja. Pris husker jeg ikke. men EGR ventilen koster vell en 3-4000,- vil jeg tro Garranti er fine saker;) Regner med at de kan fixe bilen kjapt: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 22, 2011 Garranti er fine saker;) Regner med at de kan fixe bilen kjapt: klø : tja. spørs hvor mye de har å gjøre nå rett før jul og om de har delene på lager. Jobben tar 1-2timer ca. Men du kan ringe 04444 og få bilen tauet til et møller verksted, så får du gratis lånebil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 22, 2011 Der sa du noe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2011 I dag var kona hos Albjerk for å tatt en diagnose på bilen. Hva det var som var feil vet jeg ikke for kona spurte ikke:p. Men det er en garrantisak så da får jeg sove til natta............................... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2012 Da ble EGR ventilen byttet på garrantien i dag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...