Anbefalte innlegg

Jeg prøvde nettopp å vaske A4en min i bilvaskemaskinen til en lokal bensinstasjon, og hadde en ganske kjip opplevelse. Da bilen var ordentlig skitten, ville jeg ha børsteløs vask, for å gjøre jobbe ordentlig selv senere.

 

Første gang kom det ikke vann fra høytrykksspyler dysene, slik at bilen ble avfettet, vokset og tørket. UTEN at dritten ble spylt av.

Jeg gikk inn og klagde, og fikk en ny lapp, til samme børsteløse program. Samme resultat. Avfetting, voksing og tørking. Dritten hang fremdeles på.

Damen møtte meg i døren med en lapp til et annet vaskeprogram MED børster, og sa at dette funket i hvertfall på kunden før meg. Jeg satte programmet i gang, og høytrykkspylerene var fremdeles tørre, men nå kom børstene før voksen og tørkingen. Resultat: noe jeg kan tenkte meg ligner å pusse bilen med sandpapir. Bilen er ru i lakken, enten av drit som fremdeles henger på, eller full av swirls. Jeg gikk inn og klagde, skrev ned navn og nummer og fikk beskjed om å ringe daglig leder i morgen.

 

Hva skal jeg kreve? Polering og voksing hos en seriøs aktør på markedet? Gavekort på den feteste vasken de har på stasjonen? Skadene er jo potensielt store med matt og sliten lakk. Bilen er en A4 1.8TQ, 2005 mod med 85k på telleren. Tanken er jo at den skal selges når den nærmer seg 100k. Dette er jo skader som kan få kjøper til å kreve noen tusen i avslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring daglig leder og få en evaluering av noen som kan faget :) Og ha gjerne noen ferske bilder i bakhånd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern fikk skada A6'n sin da en vindusvisker satt fast i maskinen og ripa opp hele bagasjeluka. Dette fikk han dekt av stasjonen og fikk lakkert bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal kreve at bilen skal tilbake i den stand som den var.. Hadde aldri godtatt noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har fått swirls så er hvertfall ikke det pga vaskemaskinen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde nettopp å vaske A4en min i bilvaskemaskinen til en lokal bensinstasjon, og hadde en ganske kjip opplevelse. Da bilen var ordentlig skitten, ville jeg ha børsteløs vask, for å gjøre jobbe ordentlig selv senere.

 

Første gang kom det ikke vann fra høytrykksspyler dysene, slik at bilen ble avfettet, vokset og tørket. UTEN at dritten ble spylt av.

Jeg gikk inn og klagde, og fikk en ny lapp, til samme børsteløse program. Samme resultat. Avfetting, voksing og tørking. Dritten hang fremdeles på.

Damen møtte meg i døren med en lapp til et annet vaskeprogram MED børster, og sa at dette funket i hvertfall på kunden før meg. Jeg satte programmet i gang, og høytrykkspylerene var fremdeles tørre, men nå kom børstene før voksen og tørkingen. Resultat: noe jeg kan tenkte meg ligner å pusse bilen med sandpapir. Bilen er ru i lakken, enten av drit som fremdeles henger på, eller full av swirls. Jeg gikk inn og klagde, skrev ned navn og nummer og fikk beskjed om å ringe daglig leder i morgen.

 

Hva skal jeg kreve? Polering og voksing hos en seriøs aktør på markedet? Gavekort på den feteste vasken de har på stasjonen? Skadene er jo potensielt store med matt og sliten lakk. Bilen er en A4 1.8TQ, 2005 mod med 85k på telleren. Tanken er jo at den skal selges når den nærmer seg 100k. Dette er jo skader som kan få kjøper til å kreve noen tusen i avslag.

 

Du har krav på at ripene forsvinner. Punktum! Tydligvis så har en høyttrykkspumpe stoppet opp. Regner med at klarlakken din ser forferdelig ut nå :(

 

Uansett, hvilket oljeselskap er dette?

 

Edit:

 

Jeg ville som Bernhard sa tatt kontakt med DGL, kommer du ikke igjennom der så er ikke sånne resultater på vask populære høyere opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har krav på at ripene forsvinner. Punktum! Tydligvis så har en høyttrykkspumpe stoppet opp. Regner med at klarlakken din ser forferdelig ut nå :(

 

Uansett, hvilket oljeselskap er dette?

 

Edit:

 

Jeg ville som Bernhard sa tatt kontakt med DGL, kommer du ikke igjennom der så er ikke sånne resultater på vask populære høyere opp :)

 

Selskapet har et skalldyr i logoen sin... Skal ringe daglig leder i dag, bilen var ikke plettfri, den har et par riper, men ellers er\var den fin i lakken. Har tatt bilder av resultatet.

 

Edit: La ved et par mobilbilder som viser dritten som var på etter bilen ble skrubbet av børstene. Bilen ble kjørt ca 3 min etter vasken og satt i garasje i går kveld, og disse bildene er tatt i dag morges. Gruer meg til å se hva som skjules under...

IMAG0051.jpg

IMAG0056.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har fått swirls så er hvertfall ikke det pga vaskemaskinen.

 

Neivel??? Hvordan forklarer du det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt umulig for vaskemaskinen og lage swirls. Det går enkelt på hvilken bevegelse det er på børstene. De går jo kun i en retning. På langs av bilen, og da er det litt vanskelig og lage merker som er runde!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swirls er normalt ikke runde, det er langsgående riper som ser runde ut pga lyskildene vi stort sett ser de i.

Altså en optisk illusjon. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de to over; swirls trenger ikke å være runde selv om de ser runde ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme problem med forrige A4´en jeg hadde. men bilen min ble ikke matt av maskinen, men skulle tro den var laga av stein, og ikke "microfiber" som de sier det er. Jeg krevde at de skulle lakkere det, men de sa jeg ikke hadde bevis på at det var de som gjorde det. så jeg fikk ingenting igjen. Og jeg krangla i flere uker med de.

 

Men prøv så godt du kan, for det suuger at sånn skjer, til og med i de "kjempe gode" maskinene de lager for tia...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.