#1 Skrevet Desember 23, 2011 (endret) Idag begynte oljetrykkslampa og lyse på bilen. Alt var ok når eg køyrte til jobb, når eg starta bilen i lunsjen og tok meg ein liten tur kom lampa og alarmen på etter 1 min med køyring. Forsvant etter 5 sekunder ca, så kom den igjen etter 30 sek. Kommer og går som den vil uavhengig av turtall på motor. Står bilen på tomgang kommer ikkje alarmen på, er kun ved køyring. Sensoren til auto checken står vel ved termostathuset? Byttet termostat igår og var nett borti eit par av ledningane som låg nedi der når eg drog ut termostaten. Er det så enkelt som at sensoren/kabelen har dårlig kontakt? Kan det være auto checken som kødder seg? Er jo oljetrykksmåler på bilen men den hopper opp på 5 bar med ein gang tenninga blir slått på så den sensoren har nok tatt kvelden og. Nokon som veit om eg kan måle oljetrykksensoren for å sjekke den? Altså den som gir alarm til displayet. Par kjappe tips hadde vært konge da eg skal heim til jul og køyre utan oljetrykk utgår:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 23, 2011 Du har to oljetrykksbrytere ved termostathuset. Den lille, er på 1.8 bar (1 polt) og den store (2-polt) på 0.3 Den store er også giver for oljetrykket. Kan sjekke de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2011 Har vel ingen verdier som eg kan måle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 23, 2011 Og slangen med AN kopling som går inn på turboen er vel trykk tenker eg? Kan smekke på eit manometer og sjekke trykket manuelt og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2011 Joda. Den lille skal være åpen (som i en avslått bryter), altså evig motstand før motoren går, og 0 motstand når motoren er i gang. Den store virker motsatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2011 Den lille legges til jord ved måling siden den kun har 1 pinne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2011 Begge måles til jord. Plugg av ledningen, slik at du ikke får feil måling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 23, 2011 Den lille har uendelig når motoren er av og 1,6 når motoren går med litt turtall. På tomgang er den 2,3. Skal den store stå rett under den lille? For der har eg berre ein umbracoplugg, finner ingen andre sensorer på blokka i nærheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 23, 2011 Den skal stå rett under den lille ja. Hvis den mangler, så er det kanskje ikke så rart at det piper. Edit: Se etter om du finner en blå/svart ledning. Hvis denne er løs(siden bryteren mangler), kan det hende at den kommer borti gods og dermet setter av alarmen. Skal se slik ut: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2011 Slik ser det ut der. Men er ingen løse kabler der og hvorfor har ikkje den pepet før? Har jo hatt bilen i 1 år no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2011 Her står den over den lille men plasseringen er vel igrunn likegyldig på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 23, 2011 Ja, er igrunn samme hvor de står vil jeg tro. Er avbildet motsatt hos meg. Som du ser på det bilde der, så kan du følge ledningen som går fra den lille, til dit hvor de kablene splittes. Dermed skal du kunne klare å lokalisere hvor de manglende kablene går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 23, 2011 Har gjort det, og er ingen kabler til overs. Alle står montert på div sensorer/jordinger. Den som går på den enkle sensoren går innpå ein kontakt før kabelen fortsetter inn i "pølsa" med resten av kablene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 23, 2011 Motoren er frå ein 96 mod S6 men sensorene skal vel ha lik plassering fordi? Er jo samme motorkode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 23, 2011 Heh... Nei. S6 har ikke oljetrykksgiver. Kan se ut som den har bare en oljetrykksbryter på 1.4 bar. Er ledningsnettet også fra S6? Den kontakten den ene ledningen går til, er det flere ledninger som går inn til den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 23, 2011 Alt er ifra S6. Går kun 1 ledning inn på kontakten og 1 ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 23, 2011 Slik ser det ut der. Men er ingen løse kabler der og hvorfor har ikkje den pepet før? Har jo hatt bilen i 1 år no På dette bildet er jo ikke ledningen koblet på oljetrykksbryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 23, 2011 Bytt til S6-instrument, så vil det nok funke utmerket Alternativt så kan du få tak i oljetrykksbryterne fra S4 og legge opp ledninger selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 23, 2011 Det er fordi eg tok bilde rett etter eg hadde ohma sensoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 23, 2011 Problem solved, pusset rein kontakten på sensoren og ny kabelsko. Ingen alarm lenger:D Men om eg vil ha oljetrykksmåleren til å virke trenger eg vel den 2 polte kontakten? Er det den som gir signal til måleren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 23, 2011 Du trenger den store kombi-giveren med 2 poler som er avbildet lengre opp i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...