Pæretyper i instrumentpanel S6 C4

Anbefalte innlegg

Hei. Har noen mørke områder i instrumentpanelet på min Audi S6 C4. Regner med dette er enkelte pærer som bør byttes. Er det noen som vet hvilke type pærer det er og hvor man får bestillt de?

Finnes det flere forskjellige styrker på disse pærene? Legger ved et par bilder. Speedo ser bra ut, men turteller, oljetemp, voltmeter og feltet hvor km.standen er.

IMG_0220.JPG

IMG_0222.JPG

IMG_0223.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle belysningspærene til instrumentene er på 1,1/1,2 watt (begge deler kan brukes). :)

Enhver rekvisitabutikk skaffer dem, Biltema har også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes forskjellige ja :) 1.1w , 1.2w , 1.3w :) Fåes på de fleste bensinstasjoner :)

Bare å vippe ut instrumentet , så tar du ut en pære å tar den med deg :)

Du får det til uten å ta av rattet fks :) Kun den lista under instrumentet som på taes av :)

EDIT : C4 mann Spangen rakk å svare ja :D

Er forskjellige farger etter Watt styrke :)

Led fungerer dårlig , da lyset fra halogenpærene spres til siden via "lyskanaler" ... og dioder lyser vel mer rett frem :)

"erfaring fra dioder i S2 instrumet"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle belysningspærene til instrumentene er på 1,1/1,2 watt (begge deler kan brukes). :)

Enhver rekvisitabutikk skaffer dem, Biltema har også. :)

Oi..rakk jeg å legge ut innlegget før en C4 entusiast rakk å svare ja?:P Greit å få med sokkeltype også? Ser på ebay.de B8.5D men finnes i mange farger, også i LED. Jeg vet liksom ikke forskjellen på de med grønn, blå, rød og hvit sokkel? Fargen på lyset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes forskjellige ja :) 1.1w , 1.2w , 1.3w :) Fåes på de fleste bensinstasjoner :)

Du får det til uten å ta av rattet fks :) Kun den lista under instrumentet som på taes av :)

Vet hvordan instrumentet demonteres. Prøvde når jeg var hjemme, men det satt fast i et eller annet på undersiden av instrumentet så det gikk ikke over nedre kanten av dashbordet. Torde ikke ta i noe særlig..knekk..:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forskjellige farger etter Watt styrke :)

Led fungerer dårlig , da lyset fra halogenpærene spres til siden via "lyskanaler" ... og dioder lyser vel mer rett frem :)

"erfaring fra dioder i S2 instrumet"

Hva med panelet med km.standen? Er det også bakgrunnspære, eller må jeg bytte panelet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er løse pærer.

Eneste pæra du må lodde, er den i utetempen.

Det er ett par av pærene som har rød/gul gummi over seg. (varsel for autocheck)

Slik ser det ut på baksiden.

IMG_2216.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen av varsellampene og slikt har andre wattstyrker, men det står på pæresokkelen. Alle som lyser opp skivene er 1,1/1,2.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.