Går dette inpresset bra på A6 4F 2006

Anbefalte innlegg

Det står 205/60/16 ET 35 i vognkortet

 

Synes dette virket noe rart, de fleste 18" felger jeg finner har ET 43 og 47

 

Tenker å å sette på vinterdekk 225/45/18 og lurer på hva som blir mest riktig og penest,

 

Skal være litt senket. 20-30 mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står 205/60/16 ET 35 i vognkortet

 

Synes dette virket noe rart, de fleste 18" felger jeg finner har ET 43 og 47

 

Tenker å å sette på vinterdekk 225/45/18 og lurer på hva som blir mest riktig og penest,

 

Skal være litt senket. 20-30 mm

 

Har nå sjekket en del biler opp mot mekonomen sin hiddenbase som igjenn henter opplysninger fra biltilsynet

 

Og det virker som at bilere som er levert med 7,5x17 har 45 i innpress og de som er levert med 7x16 har 35 i innpress

 

Jeg skjønner ikke logikken i dette,: klø : men går ut fra at jeg kan trygt handle felger med rundt 45 i innpress selv om bilen er levert med 35 i innpress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 skal nå gå bra vel..

Jo mindre innpress, jo lenger ut bygger felgen (har så klart noe å si hvor brei felgen er og da)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

35 skal nå gå bra vel..

Jo mindre innpress, jo lenger ut bygger felgen (har så klart noe å si hvor brei felgen er og da)!

 

Det gjør det kansje, Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de er levert med forskjellig innpress, Har de endelig kansje forstått at det ser penere ut å få et smalt dekk nermere skjermen 205 16 med 35 i innpress, og kommer du da med 245 på 18 toms hjul må du ha høyere innpress for å få plass...

 

Ja det kan løsningen det: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør det kansje, Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de er levert med forskjellig innpress, Har de endelig kansje forstått at det ser penere ut å få et smalt dekk nermere skjermen 205 16 med 35 i innpress, og kommer du da med 245 på 18 toms hjul må du ha høyere innpress for å få plass...

 

Ja det kan løsningen det: klø :

 

Ja og slik har det "alltid" vært, bredere (og større) felger fra fabrikk har høyere offset for å ikke bygge så mye mer utover.

 

Med 225/45 18 ville jeg valgt 8x18 felg med offset mellom 35 og 45 på A6 4F, orig.felgen har ET43. Med alt. dimensjon 245/40 18 (org.dim) så er ET35 kanskje litt lavt, men tror ikke det subber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og God Jul!

Hiver meg på disk.

Kjører A6Q,med orginal 205/55x16 7J alufelg og ET 40 om sommeren.

(sikkert litt kjedelig dim.for mange her inne......)

Og har nå på vinteren lik orginal alufelg/dekkdim.,men der er ET 35.

Og det passer helt fint,ser faktisk penere ut på bilen,da det bygger litt mer ut.

Mh Svend

 

Er noen som bruker en 5mm spacer skive som du får hos biltema, så får du ut sommerfelgene lik som vinterfelgene, men disse er ikke lovlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og God Jul!

Hiver meg på disk.

Kjører A6Q,med orginal 205/55x16 7J alufelg og ET 40 om sommeren.

(sikkert litt kjedelig dim.for mange her inne......)

Og har nå på vinteren lik orginal alufelg/dekkdim.,men der er ET 35.

Og det passer helt fint,ser faktisk penere ut på bilen,da det bygger litt mer ut.

Mh Svend

 

Om du har den dimensjonen, så har du enten for små hjul eller en eldre A6....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har den dimensjonen, så har du enten for små hjul eller en eldre A6....

 

 

Godt det er noen som er våkne her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.