Bilder av A4 B5 med ekstralys

Anbefalte innlegg

Fikk som ventet noen xenon ekstralys til julepresang fra nissen i dag. Lyktene er 4" store, og disse kan byttes i noen som er 7" om ønskelig. Tror kansje det vill bli penere med noen skiklige bøtter istedetfor de 4" erne.

Er det noen som har noen bilder av en a4 b5 med bøtter i front, eventuelt synspungter? vet å ha sett det her før, men finner det ikke igjen nå.

 

God jul

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja noe sånt ja. Har vell egentlig bestemt meg for at jeg ønsker å bytte dem tror jeg. Takk Takk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer sjølv å montere nokon ekstralys(1000metere) på bilen, og kunne gjerne tenkt meg xenon, men er det noke eg ikkje kan gjere så eg får probleme? har hørt det er ei viss styrke/antall lykte ein kan ha på ein bil, lastebiler kan ha meir enn ein personbil, men kor mykje?

 

Er det nokon lykter som er meint meir for xenon enn andre eller kan eg montere xenon i ka som helst av lykte som går?

Led ekstralys nokon som har prøvd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg endte opp med å bytte dem i 7'' (1000 meter std) disse har exenon ferdig montert. Det er antall lux som avgjør hva som er lov og ikke, men to er vertfall lov, å tre er ikke lov, Det står mye om regler her:

 

§ 28-4. Lysutstyr som bil skal ha (Bestemmelsene i denne paragrafgjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1)

 

 

 

FJERNLYS

 

1. Bil skal ha enten to eller fire lykter som gir hvitt eller gult fjernlys.

 

1.1 Lyktene skal tilfredstille minst ett av følgende krav

 

(Lyktene kan være merket i kombinasjon med nærlys):

 

a) Være E-merket med symbolene R (ECE-reg.nr. 1), SR (ECE-reg.nr. 5), HR (ECE-reg.nr. 8) eller HC/R eller HC (ECE-reg.nr. 20), hhv. serie 01/03/02/04/02, tillegg 3/-/2/4/3/, rettelse 1/1/-/-/.

 

b) Være e-merket med symbolet R i henhold til direktiv 76/761/EØF, som endret ved direktiv 87/354/EØF og direktiv 89/517/EØF.

 

c) Være godkjent og merket i henhold til annen standard med tilsvarende krav som i alt. a eller b.

 

1.2 Lyktene skal være slik innstilt at de belyser vegbanen minst 100 m fremover.

 

1.3 Lyktene skal være koblet slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent. Dette krav gjelder dog ikke ved bruk av lyshorn.

 

1.4 Fjernlyset skal være sammenkoplet med kontrollampe som er godt synlig fra førerens plass og som viser når fjernlyset er tent.

 

1.5 Lykter for fjernlys skal være plassert foran på bilen og slik montert at lyset ikke er til sjenanse for sjåføren verken direkte eller indirekte gjennom innvendige - utvendige speil og/eller bilens øvrige reflekterende flater.

 

1.6 Lyktene kan tennes enten samtidig eller parvis. Ved skifte fra nærlys til fjernlys skal minst to lykter for fjernlys tennes. Ved skifte fra fjern til nærlys skal alle lykter for fjernlys slukkes samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttig info:)

 

Vurderer Jumbo 320, var org. xenon i dei men til ein sjuk pris:) 6290,-

men fant uten xenon og korleis blir det med å bygge om? ka pære som vil bli best av h1, h3, h7?

http://www.megalys.no/products/power-xenon-75watt

http://www.megalys.no/products/jumbo-320-ff-mled-parklys

http://www.megalys.no/products/jumbo-320-xenon

kan ein montere lyktene opp ned, så ledd stripa er oppe? dette er pågrunn av at eg ikkje vil feste dei oppå stativet!

to er lov men ikkje tre, og fire er lov? det må vere parvis?, så fem er heller ikkje lov?

Er det nokon regler for ryggelys?

 

 

men beklager, er vel din tråd egentlig og du søke hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vell egentlig fått den hjelpen jeg trenger og lyktene står på bilen, så null problem at tråden kan brukes videre.

Jeg har nå montert 2 av 3 ekstralys nå, å må si meg meget fornøyd. Til en pris av 999kr stk, syntes jeg ikke det er gerent lys. Hvordan pæra du skal ha er det jo soklen som i lampen som avgjør. Med mindre du skal bygge om hele lykta så kjøper du bare et kitt med den soklen lampen har originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.