Audi S2 - kjølevifter starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei, S2'en sliter litt med at kjølevifta på radiatoren ikke starter alltid, hvis jeg kortslutter ledningen til termobryteren nederst i radiatoren så starter vifta men ikke via sensor. Jeg har bytter sensoren men vifta starter ikke med den gamle eller den nye sensoren..

Jeg regner med at releet henger med siden det virker når jeg provoserer til start. Jeg mener jeg kjøpte termobryteren hos Møller men det kan jo selvsalgt fortsatt være feil bryter...

Noen andre som har løst samme problem?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være feil bryter. Kan også være at radiatoren din er tett? Er den varm rundt bryteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal dobbelt sjekke delenr. Jeg har byttet radiator så jeg tror ikke at den er tett, skal sjekke om den blir varm rundt bryteren. Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fins både topolet og 3 polet bryter, disse er koblet litt forskjellig.

er bare å koke bryteren din i en kjele med vann mens du måler temp og ser om den kortslutter som den skal med et måle app.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fins både topolet og 3 polet bryter, disse er koblet litt forskjellig.

er bare å koke bryteren din i en kjele med vann mens du måler temp og ser om den kortslutter som den skal med et måle app.

Det er 3 connectorer på bryteren, det var det på den gamle også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 3 connectorer på bryteren, det var det på den gamle også.

Det er det på begge typene, derfor fort å sette i feil type

samme 3 pola pluggen på begge to

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet termobryteren til en som slår ut på 87 grader, da går vifta på ved ca 95 grader, sikkert siden radiator kjøler ned lufta litt og bryteren sitter nederst i radiator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.