skifte lyspære i oljetemp,oljetrykk og volt audi 80 comp

Anbefalte innlegg

skifte lyspære i oljetemp,oljetrykk og volt audi 80 comp, må man demontere hele midkonsolen ? noen som har tegninger av dette ? kan man få det på møller? eller er det en lett operasjon? :confused:

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de sitter nederst i midtkonsollen som på S2 så kan du ta ut målerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok desverre ut med hele midt konsollet, etter det jeg husker. Start med å løsne to skruer under det bakre askebegeret. For å komme til de to, løfter du lokket på askebegeret i loddrett posisjon og drar opp forsiktig.

Vipp så ut lokket foran håndbrekk-kanppen når brekket er i liggende posisjon. Løsne en ca 10mm sekskant skrue her, så skulle første del komme løs. Du må da kobble fra sig.tenner og dra brekket så langt opp du klarer før du fører konsollet opp over slik at du trer det ut av håndbrekk håndtaket. (sorry litt "tungvint skrevet" men det er nå sånn.)

Så napper du ut alle tre "vride" brytere på varmeapparatet med rå kraft. Etter det jeg husker får du da tilgang to (muligt det er tre stk) skruer for å løsne dekselet. Når dette er tatt bort så skal det være to til skruer som ligger helt i nedre kant inni som gjør at du får løsnet en liten list som er posisjonert helt i overkant av temp,trykk og volt målerene.

Gå ned til der du fjernet det lille lokket forann håndbrekk knappen, Når du kikker nøye etter så skal det være en liten stjerne skrue som sitter inni en rund føring. Denne holder dekselet rundt girstanga. Etter at den er fjernet skal det bare være å ta tak i girkula og vri/skru av girkule,skinpose og deksel i ett. Mener å huske at fremre del av konsolet nå skal være løst, det må bare styres ut. Dra/styr det ut mot girstanga.

Det er ikke sikkert du trenger å kobble fra temp,trykk og volt målerne. Lyset i disse sitter bak et lite lokk/håndtak uten ledninger til. Vri dette ca en 1/4 omdreining og napp ut pære og sokkel i ett. (Skal være slik en liten sokkel løs pære)

Hmmm... mulig dette gikk litt fort å ble litt tungvint skrevet. Men tror dette skal være hoved punktene i demonterings prosessen. Håper ikke jeg har glemt så alt for mye, det er en stund siden jeg gjorde denne jobben sist. Håper det til hjelp og lykke til . Skulle du trenge det så har jeg ETKA og dermed sprengskisser på oppbygningen av interiøret. Send meg PM om du trenger noe mer.

:klapp: :klapp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for en god forklaring skal nok Se nærmere på dette etter nyttår kan godt hende du får en PM: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.