#1 Skrevet Desember 25, 2011 Har trøbbel med at Passaten lekker litt servo-olje. Det er slett ikke mye, men såpass at jeg må fylle på en liten dl etter ca 2-3 uker eller ca. 7-800km. Møller har sett på det og byttet en o-ring uten at det hjalp. Det er ikke veldig lenge siden både servopumpe og tannstang ble byttet, drøyt år. Problemet er at jeg ikke klarer å se hvor lekkasjen er siden det lekker såpass lite som det gjør. Lurer derfor på om noen har hatt lignende problem, eller har noen tips til hvor jeg burde begynne å sjekke etter lekkasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2011 den oljen er sinnsykt klissete, så det burde gått an å finne ut hvor det er med å kjenne litt rundt. sjekk på drivreimen, om den føles klissete, sjekk overføringene inn og ut fra reservoiret, banjokoblingene inn og ut av tannstaget og pumpen. byttet du til brukt eller nytt tannstag? bør i alle tilfeller sjekke disse gummibelgene på enden av styrestaget, som man kommer til fra hjulbrønnen. skvis litt på dem, og se om det ligger noe olje inni der et sted. normalt burde bilen brukt absolutt null, forhåpentligvis er det bare ett eller annet som ikke er skikkelig sammenskrudd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 26, 2011 den oljen er sinnsykt klissete, så det burde gått an å finne ut hvor det er med å kjenne litt rundt. sjekk på drivreimen, om den føles klissete, sjekk overføringene inn og ut fra reservoiret, banjokoblingene inn og ut av tannstaget og pumpen. byttet du til brukt eller nytt tannstag? bør i alle tilfeller sjekke disse gummibelgene på enden av styrestaget, som man kommer til fra hjulbrønnen. skvis litt på dem, og se om det ligger noe olje inni der et sted.normalt burde bilen brukt absolutt null, forhåpentligvis er det bare ett eller annet som ikke er skikkelig sammenskrudd Takker, men hvor er nå denne banjokoblingen du snakker om Byttet av Møller så egentlig skal de få finne ut av det siden det er garanti på jobben, men tenkte kanskje å fikse det selv om det viste seg å være en enkel sak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2011 Sjekk om det lekker fra en av de 2 slangene som går inn på kjølerøret til servostyringen. Dette kjølerøret et det stålrøret som er plassert foran radiatorene. Mulig du må av me søleplata under motoren for å komme til å få sett. Slangene inn på kjølerøret et festet med hver sin lille slangeklemme, så mulig den ene av disse ikke er skrudd fast nok å lekker ut litt olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2011 Jeg fylte Omega 917 på servooljetanken på Passaten min etter at jeg byttet servotannstang. Det lakk litt på den "nye" jeg kjøpte, og etter at jeg fylte på det i juni så har det vært helt tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 28, 2011 Sjekk om det lekker fra en av de 2 slangene som går inn på kjølerøret til servostyringen.Dette kjølerøret et det stålrøret som er plassert foran radiatorene. Mulig du må av me søleplata under motoren for å komme til å få sett. Slangene inn på kjølerøret et festet med hver sin lille slangeklemme, så mulig den ene av disse ikke er skrudd fast nok å lekker ut litt olje. Den plata er allerede av av nettopp denne grunnen. Har nå trolig identifisert lekkasjen etter å ha latt bilen stå på garasjegulvet og "heldigvis" lakk det nok olje på gulvet til at jeg trolig fant lekkasjen. Jeg fylte Omega 917 på servooljetanken på Passaten min etter at jeg byttet servotannstang. Det lakk litt på den "nye" jeg kjøpte, og etter at jeg fylte på det i juni så har det vært helt tett. Takker for tipset! Tenkte på noe slikt selv, men kom jo ikke på hva det het Hvor mye fyller man på av slikt stoff? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2011 http://www.norskindustriolje.no/Admin/Public/Download.aspx?file=Files%2fFiler%2fTekniskNiO%2fOmega%2f917brosj.pdf Omega 917 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2011 Kjøpt inn i dag til en særdeles voksen literpris... Klarte imidlertid ikke å finne ut hvor mye servoolje bilen har plass til. 3% omega 917 er det som skal på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 29, 2011 Hmm.. jeg har en a4 b5, som jeg tror har veldig likt system, der går det vel ca 2 liter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 29, 2011 Da blir det 6cl med omega 917. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 4, 2012 Kan forøvrig melde om at Omega gjorde susen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...