#1 Skrevet Desember 26, 2011 Skal bytte ut coiloversene på VR6en min med et senkesett som senker litt mindre (vil ha høyere bil). Er det slik at man tar vekk de originale fjærskålene når man installerer coilovers? Eller er det et krav at de skal være på bilen for å bruke coilovers? Årsaken til at jeg spør er at jeg begynte på monteringen av senkesettet, men før jeg fikk demontert alt, så jeg at det så ut som om det manglet fjærskål på coiloversene, de hadde en spiss skål som så ut som om den hørte til coiloversettet. Må jeg kjøpe nye fjærskåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 26, 2011 Du skal bruke de orginale fjärskälene. De spisse er kun pä coilovers. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 26, 2011 Ok, og man bruker ikke de originale fjærskålene i tillegg når man monterer coilovers? Prøvde å se opp i støtfangertårnet, men så langt jeg kunne se, var det ingen annen skål enn den som hører til coiloversene. Høres det riktig ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 26, 2011 Pä senkefjärer skal du kun bruke de orginale fjärbeinslagrene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 26, 2011 (endret) Beklager, jeg formulerer meg dårlig. Spørsmålet er vel egentlig om det er vanlig å bruke de originale fjærskålene når man monterer coilovers, eller kun det coiloversene kom med. Jeg kan nemlig ikke se noe som ligner på originale fjærskåler når jeg ser opp i støtdempertårnet (Men jeg har ikke gjort dette før, derfor kan det jo være de er der, jeg ser dem bare ikke) Tidligere eier gav ikke med de gamle demperne og fjærene, og det er da en sjans at originale fjærskåler er hos tidligere eier, og ikke på bilen. Med mindre da de trengs for å montere coilovers, som nå står på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 26, 2011 orginale fjærskåler brukes ikke ved montering av coilovers nei. så du trenger de orginale ved montering av ordinære fjærer ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 26, 2011 Takker! Sent from my Desire HD using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2012 Nytt spørsmål; Gjelder dette også hvis man skal bytte fra coilovers til dempere på bakakslingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2012 Nytt spørsmål; Gjelder dette også hvis man skal bytte fra coilovers til dempere på bakakslingen? Nei, der skal det være likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2012 Nei, der skal det være likt. Fant faktisk en DIY som viser at fjærskåler bak også er løse og må flyttes over fra gammelt til nytt oppsett hvis man bytter fjærer og dempere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 10, 2012 The Saga continues. Det finners TO typer fjærskåler forran til Golf 3. Hvilke passer Golf 3 VR6? Jeg har kjøpt inn den minste typen, vist øverst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 10, 2012 Da har jeg forsket enda mer, og sammenlignet fjærskålene jeg har fått med fjærene. Først fremre fjær\fjærskål: Det ser ut som om det skal gå, så vidt. Hva tror folket? Og så nøtten. Bak er fjærene smalere i ene enden. Hvilken skal ned i nederste fjærskål på demperen? Den smale går, men det ser "rart" ut, mens med den smale enden opp, passer ikke øvre fjærskål noe særlig. Smal ende ned: Smal ende opp: Hvilken måte er rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 10, 2012 Pleier å være en sånn tapp på fjærskålen nede, som "slutten" på dempern skal gå imot. Se hvem av veiene den må stå, for å treffe den "stoppe tappen". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 11, 2012 Var ikke noe som umiddelbart skulle tilsi hverken det ene eller andre, men jeg merker meg jo at øvre fjærskål passer bra på når den smale enden av fjæren er ned i nedre fjærskål. Hva sier du Håkon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 17, 2012 Da har jeg alle delene jeg trenger til dempere og fjærer bak, mangler fremdeles én fjærskål foran. Ser det greit ut slik jeg har satt den sammen på bildet? Skal fjæren isoleres mot nedre fjærskål på ett eller annet vis? Takker for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 19, 2012 Lite respons på denne tråden, vet ikke om det er fordi folk ikke vet eller ikke gidder å svare? Golf 3 er jo en modell mange har vært borti, og jeg er mest sannsynlig ikke den første som monterer et senkesett på en... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...