Anbefalte innlegg

Skal bytte ut coiloversene på VR6en min med et senkesett som senker litt mindre (vil ha høyere bil). Er det slik at man tar vekk de originale fjærskålene når man installerer coilovers? Eller er det et krav at de skal være på bilen for å bruke coilovers?

Årsaken til at jeg spør er at jeg begynte på monteringen av senkesettet, men før jeg fikk demontert alt, så jeg at det så ut som om det manglet fjærskål på coiloversene, de hadde en spiss skål som så ut som om den hørte til coiloversettet.

Må jeg kjøpe nye fjærskåler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal bruke de orginale fjärskälene. De spisse er kun pä coilovers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, og man bruker ikke de originale fjærskålene i tillegg når man monterer coilovers? Prøvde å se opp i støtfangertårnet, men så langt jeg kunne se, var det ingen annen skål enn den som hører til coiloversene. Høres det riktig ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pä senkefjärer skal du kun bruke de orginale fjärbeinslagrene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, jeg formulerer meg dårlig.

Spørsmålet er vel egentlig om det er vanlig å bruke de originale fjærskålene når man monterer coilovers, eller kun det coiloversene kom med. Jeg kan nemlig ikke se noe som ligner på originale fjærskåler når jeg ser opp i støtdempertårnet (Men jeg har ikke gjort dette før, derfor kan det jo være de er der, jeg ser dem bare ikke)

Tidligere eier gav ikke med de gamle demperne og fjærene, og det er da en sjans at originale fjærskåler er hos tidligere eier, og ikke på bilen. Med mindre da de trengs for å montere coilovers, som nå står på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginale fjærskåler brukes ikke ved montering av coilovers nei.

så du trenger de orginale ved montering av ordinære fjærer ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt spørsmål; Gjelder dette også hvis man skal bytte fra coilovers til dempere på bakakslingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt spørsmål; Gjelder dette også hvis man skal bytte fra coilovers til dempere på bakakslingen?

Nei, der skal det være likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, der skal det være likt.

Fant faktisk en DIY som viser at fjærskåler bak også er løse og må flyttes over fra gammelt til nytt oppsett hvis man bytter fjærer og dempere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

The Saga continues. Det finners TO typer fjærskåler forran til Golf 3.

Hvilke passer Golf 3 VR6? Jeg har kjøpt inn den minste typen, vist øverst.

FS1.jpg

fs2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg forsket enda mer, og sammenlignet fjærskålene jeg har fått med fjærene.

Først fremre fjær\fjærskål:

1326227029_resized.jpg

Det ser ut som om det skal gå, så vidt. Hva tror folket?

Og så nøtten. Bak er fjærene smalere i ene enden. Hvilken skal ned i nederste fjærskål på demperen? Den smale går, men det ser "rart" ut, mens med den smale enden opp, passer ikke øvre fjærskål noe særlig.

Smal ende ned:

1326227030_resized.jpg

Smal ende opp:

1326227032_resized.jpg

Hvilken måte er rett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å være en sånn tapp på fjærskålen nede, som "slutten" på dempern skal gå imot. Se hvem av veiene den må stå, for å treffe den "stoppe tappen".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke noe som umiddelbart skulle tilsi hverken det ene eller andre, men jeg merker meg jo at øvre fjærskål passer bra på når den smale enden av fjæren er ned i nedre fjærskål.

Hva sier du Håkon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg alle delene jeg trenger til dempere og fjærer bak, mangler fremdeles én fjærskål foran.

Ser det greit ut slik jeg har satt den sammen på bildet? Skal fjæren isoleres mot nedre fjærskål på ett eller annet vis?

Takker for all hjelp!

IMAG0097.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite respons på denne tråden, vet ikke om det er fordi folk ikke vet eller ikke gidder å svare? Golf 3 er jo en modell mange har vært borti, og jeg er mest sannsynlig ikke den første som monterer et senkesett på en...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.