Skruhjelp Bergen/Hordaland?

Anbefalte innlegg

Finnes det en slik tråd?

 

Ser litt på Oslo/Akershus og den er jo genial. Hensiktsmessig og starte en slik?

 

Trenger selv hjelp med noe enkle greier (bytte slitedeler)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert tilby litt hjelp;) Kva du skal bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja.. Bryter opp liv i et gammelt innlegg.

 

Skulle gjerne hatt litt hjelp jeg også. Egentlig snarest med slitedeler.

 

Om jeg faktisk trenger hjelp eller ikke kommer an på hvor fort det kan tas, og hvor mange dollarz jeg må ut med.

 

Skulle gjerne hatt hjelp til å bytte begge øvre bærearmer på høyre side fremme.

Bilen er 99,5 A4 TQ Avant.

Har begge armene og tilhørende 2x bolter med mutter.

 

Årsaken til at jeg trenger hjelp her er tips jeg har fått om at disse sitter så jævelig at man må kanskje ty til skjærebrenner for å løsne dem. Og at dem må settes på igjen i possisjonen som tilsier at bilen står på bakken.

 

Derfor ønsker jeg ikke stå fast med dette utenfor leiligheten da jeg aldri har gjort denne jobben før.

 

Ønsker hjelp snarest for dette. Holder til i Fyllingsdalen og armene er så slitt at jeg er skeptisk til å kjøre bilen så burde ikke være så langt unna :tilber:

 

Noen som tilbyr å hjelpe/gjøre dette med min hjelp slik at jeg kan inspisere og slipper å be om hjelp til dette neste gang?

 

Send meg PM/svar her/SMS 98626890

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble utolmodig og ordnet dette selv. :)

 

Fikk byttet dem uten noe problem. Ekstremt mye lettere en jeg trudde.

Og den berømte lange bolten (skjærebrenner-bolten) som jeg var mest nervøs for kom lett av.

 

Av med mutter og festet en fastnøkkel på hodet til bolten. Og uten å dra til så veldig begynte den å gå rundt. Litt opp og ned noen ganger også dyttet jeg deg ut med fingrene. (Heldig?)

 

Glad klonke lyden er borte nå :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den berømte lange bolten (skjærebrenner-bolten) som jeg var mest nervøs for kom lett av.

FLAKS!!!!:)

 

Har skifta maaaaaange av dei der, og det er ikkje mange som løsner uten spesialverktøy :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta alle 4 på allroadn for noen dager siden... og det gikk på u 2 timer...

Ingenting som satt særlig fast der.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hoho! Bare på gøy sendte jeg mail til møller og hørte hva dem skulle ha for å bytte begge øvre bærearmene på høyre side. Fikk litt sjokk..

 

HEI.

SENDER DEG ET PRISTILBUD PÅ Å SKIFTE BEGGE ØVRE BÆREARMER HØYRE

SIDE FORAN.

AV DENNE PRISEN UTGJØR ARBEIDET KR;3654,- INKL. MVA.

 

VI KAN SKIFTE MEDBRAKTE DELER, MED VI GIR DA SELVSAGT INGEN

GARANTI PÅ DELENE!

 

--------------------------------------------------------------------------

Sum SKIFTE BEGGE ØVRE BÆREARMER HØYRE SIDE PGA. SLAKK. 6.052,68

Herav mva 1.210,55 Totalt 6.052,68

==============================

 

Dette gjorde jeg selv på en 1 times tid, utenfor leiligheten med jekk og støttebukk uten å noen gang ha vært i forstillingen på en audi før.

 

Og ~2400kr for armene. Jeg ga en haug mindre, og dette var mekonomen deler. Altså originale møller deler. Delene hadde slipt vekk et nummer pga. dem har ikke lov til å selge dem med nummeret da det er samme delen som lages til møller.

 

*overasket*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken mail brukte du? Ser inne på siden deres at man kan kun bestille time og greier. Jeg vil bare vite hva det koster å bytte en tannstang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken mail brukte du? Ser inne på siden deres at man kan kun bestille time og greier. Jeg vil bare vite hva det koster å bytte en tannstang.

 

Jeg brukte bare det kontaktskjema greie dem har på siden sin. Ukjent om de er forskjellige til hvert verksted, men dette var til Møller Minde.

 

Direktelink: http://www.mollerbil.no/wip4/kontakt/index_v3.epl?id=9439&f=150

 

Valgte Verksted/Tekniske spørsmål.

 

Var veldig greit å sjekke bare spør pris der. Også raskt svar. Sendte melding på kvelden og hadde svar formiddagen dagen etter. Pluss Pluss for raskt svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hoho! Bare på gøy sendte jeg mail til møller og hørte hva dem skulle ha for å bytte begge øvre bærearmene på høyre side. Fikk litt sjokk..

 

 

 

Dette gjorde jeg selv på en 1 times tid, utenfor leiligheten med jekk og støttebukk uten å noen gang ha vært i forstillingen på en audi før.

 

Og ~2400kr for armene. Jeg ga en haug mindre, og dette var mekonomen deler. Altså originale møller deler. Delene hadde slipt vekk et nummer pga. dem har ikke lov til å selge dem med nummeret da det er samme delen som lages til møller.

 

*overasket*

 

Da er kanskje enig at 500,- er rimelig og at det kanskje var å tro på julenissen at noen i klubben ville tatt det billigere?......

 

Dessuten må du ta høyde for at du var veldig heldig om det var bare å skru av og bytte.

Har sjøl gjort dette snart 100 ganger, og har hatt ekstrem tilfeller der eg har måttet bore ut bolter og det har tatt ca 15 timer for 2 sider.......

 

Da er du vel ikke villig til å betale svart 300,- x 15 timer = 4500,- ?

 

Men bra du var heldig med ditt første møte med egen jobb uten for leiligheten din. Good job!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte bare det kontaktskjema greie dem har på siden sin. Ukjent om de er forskjellige til hvert verksted, men dette var til Møller Minde.

 

Direktelink: http://www.mollerbil.no/wip4/kontakt/index_v3.epl?id=9439&f=150

 

Valgte Verksted/Tekniske spørsmål.

 

Var veldig greit å sjekke bare spør pris der. Også raskt svar. Sendte melding på kvelden og hadde svar formiddagen dagen etter. Pluss Pluss for raskt svar.

 

Den er god! Får sende en mail og høre med de!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kanskje enig at 500,- er rimelig og at det kanskje var å tro på julenissen at noen i klubben ville tatt det billigere?......

 

Dessuten må du ta høyde for at du var veldig heldig om det var bare å skru av og bytte.

Har sjøl gjort dette snart 100 ganger, og har hatt ekstrem tilfeller der eg har måttet bore ut bolter og det har tatt ca 15 timer for 2 sider.......

 

Da er du vel ikke villig til å betale svart 300,- x 15 timer = 4500,- ?

 

Men bra du var heldig med ditt første møte med egen jobb uten for leiligheten din. Good job!

 

Jeg viste ikke hvor mye arbeid det "egentlig" er. Men har fått pris på 500kr av venner som har gjort dette mange ganger før. Da som har tilgjengelig riktig verktøy og nesten sto klar med skjærebrenneren.

 

Var en ~30 min jobb å bytte de er det jeg fikk beskjed om. Og tok derifra tanken om at kanskje 500kr var en reell pris for dette.

 

Men om det kan ta ~7,5 time per side, så er jo dette galskap av en gittvekk pris. Noe jeg ikke ble klarover at kunne ta så lang tid før jeg leser det du skriver.

 

Takk for det!, var nok en god mengde flask at det gikk så lett, regner ikke med det skjer igjen :) Men er langt i fra første jobben, er bare første gang i forstillingen på en B5 ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg startet denne tråden av inspirasjon etter en annen tråd.

 

Noen av klubbens medlemmer har ikke skruing som kun hobby.

Jeg tenker at visst disse menneskene som både har kunnskapen og stedet for og utføre en jobb, og i tillegg tar på seg en oppgave vet og si ifra.

Visst jeg blir tilbudt en spesifikk jobb til 1500kr så er jeg inneforstått med at dette er prisen, men visst vedkommende forteller meg at denne jobben kan bli mye mye dyrere visst han må frem med skjærebrenneren så forstår jeg det.

 

Hele meningen var at begge parter skulle få en god deal.

En som har byttet bremser 100ganger før gjør det på en brøkdel av tiden av en som aldri har gjort det før, han syns en slik jobb er helt kurant for en liten kompensasjon mens en annen har ingen forutsetning for og i det hele tatt gjøre det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig oppsummert Najib. Men fortsatt må det være slik at om noen hjelper i klubben ett medlem, må det betalest for. Eg "kjenner" mange i klubben etterhvert, men har nok familie og venner å hjelpe gratis. Om eg har tid, hjelper eg uten tvil ett medlem.....,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.