Bytte Xenon-pærer på A6 4F?

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte pærene på min 2008 A6 og lurer på om man må av med fanger og lykter for å gjøre dette eller om man kan gjøre det fra motorrommet?

Jeg regner med noen har utført dette før og kan komme med gode forslag :)

Alle tips mottas med takk!

.Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer det fra motorrommet, men du må av med luftfilterboks og servotank (2.0TDI)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en 2.7TDI Quattro så det er kanskje ikke så lett der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar det mye kortere tid å ta frontfanger og lykter løs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar det mye kortere tid å ta frontfanger og lykter løs.

På 2,7 eller istedet for å ta av luftfilterboks og servotank? For det er gjort på 5 min....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke ta av fanger/ut med lampe selvom det er V6 diesel nei.. Som Rune sier; Ut med luftfilterboks og servotank, så er det grei skurring:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo uansett bare å prøve det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av fangeren på far min sin C6 (3.0tdi) på 10min. Hadde aldri gjort det før. :) Enkelt jobb å gjøre alene, fangeren bare glir på igjen. :)

Kommer til å gjøre det på samme måten neste gang også jeg skal skifte pærer. :) Løsner noen skruer i toppen, alle på bunnbrettet, to i inneskjermen og så kommer man til en skrue som sitter litt lenger inne, klipser av et klips under grillen i front og så ut med fanger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tok litt under 30 minutter på pasasjersiden med fjerning av luftfilterboksen mens førersiden var gjort på under 5 minutter. Ingen grunn til å ta av fangeren uten man absolutt vil gjøre det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tok litt under 30 minutter på pasasjersiden med fjerning av luftfilterboksen mens førersiden var gjort på under 5 minutter. Ingen grunn til å ta av fangeren uten man absolutt vil gjøre det. :)

Men tydligvis raskere. Hehe

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt av fangeren og lyktene og jeg vil ikke anbefale noen å ta de av for å bytte pærer med mindre en er god på oppretting og justering av karrosseri. Du vil mest sannsynlig flytte stillskruene til lyktene og de er ikke bare bare å stille inn om du ikke kan det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt av fangeren og lyktene og jeg vil ikke anbefale noen å ta de av for å bytte pærer med mindre en er god på oppretting og justering av karrosseri. Du vil mest sannsynlig flytte stillskruene til lyktene og de er ikke bare bare å stille inn om du ikke kan det.

Såpass ja.. Var ikke noe problem med det når jeg gjorde det. Sjekket lyset etterpå og det sto helt fint. :) Bare være litt nøye. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koffor gjere du dette sjølv? Får det på reklamasjon.

Får byttet på passat 2008 modell med 128000 på km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi bilen min er privatimportert og da gir Møller 2 år garanti. Bilen er nå 3 år og 4 måneder og da er det bare å bla opp av egen lomme. De ville ha 5600kr for jobben og da takket jeg pent nei... Totalt kom det meg på 1100kr for to Osram Xenarc så kostnadene var ikke akkurat enorme i forhold til hva bilen har kostet meg i løpet av de 9 månedene jeg har hatt den :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.