Anbefalte innlegg

Hei! Medlemmer og kloke hjerner :tilber: .

 

problem stilling,A4'en går i nød modus da bilen er kald, anti-spinn lampa kommer på og det lyser på alle gir i dashbordet (dette hender også da bilen står i "Park") Etter 2 min på tomgang går den i nød modus

Har lest øyet helt tørt å sårt alle trådene : eek : -->> (http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=186184) men blir ikke klok på detta, da bilen er varm så har jeg ikke dette problemet, jeg byttet olje på kassa for å se om det ble bedre, eneste forskjellen var at den gira mykere og kicka lettere ned i gir :) .. Men nødmodus problemet vedvarte. sjekket slanger mm. kan ERG ventilen min kødde opp ting? så at den var møkkete.

 

 

Takknemlig for alle svar hilsen the newbee on this site.

Et side spm, hvor sitter ECU'en på A4 B5?

 

det hele endte opp med at jeg har kjøpt ny bil Golf 4motion med manuell gear..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sier en diagnose scan da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som overnevnte sier bør du nok ta diagnose. Siden den går i nødmodus kan det jo være forskjellige ting, men kansje den elektroniske styringsenheten til kassa kødder ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ringe litt rundt i morgen å høre om ikke noen av gutta her i fredrikstad har diagnose verktøy... takk for svar uansett :) ha fortsatt en flott romjuls kveld vidre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir ikke klok på detta, da bilen er varm så har jeg ikke dette problemet, jeg byttet olje på kassa for å se om det ble bedre, eneste forskjellen var at den gira mykere og kicka lettere ned i gir :) .. Men nødmodus problemet vedvarte. sjekket slanger mm. kan ERG ventilen min kødde opp ting? så at den var møkkete.

 

EGR ventilen skaper neppe trøbbel som gir slike utslag.

LMM i motoren kan gi en del rare feil på kasse.

Et enkelt tips kan være å ta av og på koblingene inn til selve kassa, som sitter rundt bunnpanne på kasse. Dette i tilfelle det er dårlig kontakt der, som endres når det har gått litt strøm eller det blir temperaturendringer.

 

Hvor varm må motor bli før problemene blir borte? (selv om det muligens er giroljetempen og ikke motortempen som kan være utslagsgivende)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og Takk for svar Steinar Sjaastad :) , Ved 50-60 grader på motoren og jeg tar en om start så er problemet borte eller ved 3-4 km kjøring.

Gjør jeg det før så, så går det bare noen minutter evt / 0,5-1,0 km før problemet kommer tilbake, mulig enda tidligere om jeg belaster motoren mer.

er det mulig å teste bilen, men ut trukket gearkasse kontakt?.

Kan også til tider synes den har blitt "litt" daffere i ytelse, merker ikke særlig forskjell om jeg tar ut kontakta på LMM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan iallefall ute lukke LMM, testa en ny, men gearkassa går i nødmodus som før.... :(

Diagnose blir tatt i kveld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du får feil på multifunksjons bryteren som sitter på kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du får feil på multifunksjons bryteren som sitter på kassa.

 

Støttes. Ikke uvanlig at bryteren gir seg og må skiftes. Jeg har også opplevd at årsaken har vært dårlig kontakt i koblingen inn til bryteren, så derfor er det lurt å starte med å ta av/på koblingen og spraye litt egnet væske.

 

Bryteren sitter på venstre side av kassa, det er den enheten som girvaieren ender opp i og som det går en ledning ut fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var kontakta til multifunksjons bryteren rengjort / smurt, ingen endringer :-/, venter på å få tatt vag-com test på den i kveld,lever i håpet, takk så langt for innspill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnose testen viste følgende:

 

Test 1

 

5 Faults Found:

17664 - Engine Collant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus

P1256 - 35 -10 - - - Intermittent

 

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 --- Intermittent

 

17571- Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus

P1163 - 35-10

 

17552 -Mass Air flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 -35 - -

 

19561- Valve for Intake Manifold Flap (N239):Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

**********************************************************************************************

Test 2

 

2 Faults Found:

18265 - Load Signal : Error Message from ECU

P1857 - 35 - 10 - - - Intermittent

 

17090 - Transmission Range Senson (F125): Implausible Signal

P0706 -35 -10 - - - Intermittent

 

*********************************************************************************************

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, siden dine girvalg lyser så er F125 sensoren nevnt som årsak men også selve TCM'en kan være defekt. Har du prøvd resette kodene og starte bil på nytt og se ? ta deretter ut ny logg og se om de samme kodene dukker opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rune takk for kjapt svar :)

F125 kom ikke fram på den første testen (go figure), den kom fram på den andre testen vi kjørte.

Fikk bare anledning til å teste 2 ganger :(

Men all takk til Magnus på ES-tuning som stilte opp på kvelds tid.

Magnus mente bilen min oppererte med redusert NM, noe jeg også synes..

og at det var trolig 17571- Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus..

er ikke så inne i det, men må nok se å få tak i en multifunksjons bryter og de forskjellige små sensorene, er det noen som vet hvor man kan få dette til folkelig pris?

Tror nyttårs helga blir skru helg hehe :-/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) da var automat kassa i orden, Feilen var brudd på ledning, både fuel temp sensor og vanntemp sensor ble byttet, oppdaget at den ene ledningen til fueltemp sensoren var bruddt tvert av :S... fikset dette så var automat kassa i orden, tatt ny vag-com test som sier null feil :)

 

Men jeg savner vridmoment, turboen spinner som f@n, men det er lite effekt, alle tidligere feil ble null stilt med vag-com'en..

så nu driver jeg å leter etter den populære N75 ventilen på min bil som er en audi a4 2000-2001 Ajm motor. Er det noen som vet hvor den sitter i motor rommet ?

mvh dennis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.