#1 Skrevet Desember 29, 2011 For en tid tilbake fikk jeg problemer med bilen, og den starter ikke lenger. Får ikke gnist Vet at det antakelig er en tennkabel som er gåen ettersom jeg fikk det typiske brølet som kommer av dette, men sjangsen for at alle skal være gåen er såpass liten at jeg foreløpig ikke gidder bytte de. Ifølge møller er det snakk om enten impulsgivern eller styrehjernen som er problemet. Impulsgivern er forsøkt byttet, og det samme er coil, rotor og fordelerlokk. Bilen er 91 mod 90 quattro med 2.3l 20v. Lurer nå på om noen har andre tips til hva som kan være problemet, eller om noen i Oslo området som har en styrehjerne liggende hadde hatt mulighet til å møte meg på verkstedet der bilen står, slik at vi kan koble den til og se om det kan være problemet. Lite lysten på å bruke mer penger på ting som kanskje kan være feilen nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2011 Halvgiveren i fordeleren. Er ikke uvanlig at disse ryker. Har du også sjekket at rotor går rundt med kinning av motor? Husker ikke helt sikkert, men på flere 20v (muligens bare 20vt) så sitter det et drev som pleier og knekke, som går på akslingen fra fordeler og inn på kammen....søk så finner du nok info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2011 Hei, det sitter ikke hallgiver, men impulsgiver i fordeleren. Denne er byttet. Skal se litt nærmere på dette andre du nevnte, takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2011 Foresten, ifølge verkstedet så var gamle rotoren fullstendig knust nedi der, kan dette komme av at drevet er knekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2011 kjært barn har mange navn....halgiver/impulsgiver, om giveren er en 3 leder så er det en halvgiver som sitter i fordeleren. Men om den er byttet så er den jo ok. At rotoren var knust tyder jo ikke bra, kinn motoren rundt du og se om rotoren går rundt..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2011 Hei, da har vi sjekket at rotoren går rundt når vi kinner motoren. Verkstedet sier at det nå kun kan stå mellom bakstykke tenning og styre hjerne. De skulle måle bakstykke på mandag, ettersom de egentlig har stengt i dag. Ønsker gjerne fortsatt kontakt med noen som har denne hjernen liggende som kunne ha møtt meg med den på mandag. Hjernen er fra hitachi og har serienummer 893 906 266 D MMS-05 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2011 Har du sjekket sikringer til motor? å svinghjulsføler som jeg TROR gir signal til coil og bensin pumpe om å fungere, er 99% på at jeg har en hjerne du kunne lånt, men må sende den opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2011 Ikke sjekket noen av disse tingene. Skal ha det i bakhodet. Kommer eventuelt tilbake til deg anng hjerne. Se om jeg finner en i nærområdet først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...