#1 Skrevet Desember 29, 2011 (endret) Har problomer med å starte, kan vri på nøkkelen uten at starteren vil dra igang motoren. Starteren slår inn men virker som den slipper tilbake innslaget før motoren får startet og da snurrer bare starteren fritt. Dette er hvis jeg skrur på tenninga og hører bensinpumpa går og deretter starter. Eneste som virker innimellom er å dra nøkkelen direkte fra 0 til start. Jeg har bytte både batteri og starter og uten at det er noe hjelp. Har kobla startkabel fra batteri til + på starter, og har også prøvd å jorde starter direkte til batteri. Noen som har hatt et liknende problem og/eller har tips om hva problemet kan være så hadde jeg vært takknemlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2011 Starteren skal vel alltid ha pluss direkte fra batteriet. Samt alltid jord tilbake fra felles motorjord. Hvis du setter bilen i fri, med håndbrekk på. Setter på tenninga. Så tar du en ledning fra pluss på batteriet og setter på innslaget til starteren. Da skal bilen starte som normalt. Hvis ikke er så er den "nye" starteren også defekt. Hvis dette fungerer som normalt, kan du ha et problem med bakstykke på tenningslåsen, eventuellt ledningsbrudd på kabelen fra tenningslås til starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2011 Ja er strøm og jord komstant, men jeg skjekka i tilfelle dårlig kontakt. Har også gjort som du sier med tenninga på og strøm til innslaget men fortsatt samme problemet. Mulig jeg må prøve enda en starter da. men den virka da jeg prøvde den før montering, men da har den jo ikke noe belastning da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...