Hjerne død golf 3 eller feil med startsperra?

Anbefalte innlegg

Hei, har fått tak i ein golf3 95mod 1.8gl motor som eg skal sette inn i min golf 2.

 

på den 1.8l motoren er det noke klus med startsperra eller hjernen trur eg, den starter og så stopper den når eg gir gass. Har byttet coil, fordeler, og hallgiver. fekk gnist på pluggene, startet motor og så skulle eg gi litt gass og då stoppet motoren og så forsvant gnisten frå fordelaren og coilen, og dette skjer kvar gang den vil starte.. Og under forgasseren kjem den ein voldsom klikke lyd når eg skrur på tenninga. (akkurat som eit rele som har gått i cray mode)

 

Eg lurer også på om hjernene frå ein 90-94mod 1,8l golf motor kan kobles på ledningsnettet til 95modellen, Eller må heile ledningsnettet byttes ut??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge sviver motoren da? Helt til du gir gass? Hvis det er s.s. så stopper motoren uansett etter ca 2 sek, uavhengig om du gir gass eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når eg hadde start på den sist så sveiv den til eg var borti gassen sveiv vell i 10-15sek, det samme skjedde når eg henta bilen, fekk start på den og så skulle eg begynne og kjøre etter 10-15sek og då stoppet den,så var det null gnist frå coilen igjen. han som eg henta bilen av han hadde latt bilen stått og sveve i 15-20min før eg kom. Så det kan vell tyde på at den er hjerne død:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fekk opp denne: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): No Signal

 

Men etter som eg har lest så kjem denne feilkoden opp uansett så lenge ikkje motoren sviver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker du kan begynne å lete etter falskluft, hadde hjernen vært død hadde den ikke starta i det heletatt.

er det 1.8 monopoint så er nok pakningen mellom innsug å innsprutsenheten/"gassern" lekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, men det skal jo ikkje slutte og komma gniste frå coilen sjølv om den suger falsk luft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det er jo sant, men hadde hjernen vært defekt så skulle den ikke starta i det heletatt. prøvd med en annen coil`?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, fekk opp denne: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): No Signal

 

Men etter som eg har lest så kjem denne feilkoden opp uansett så lenge ikkje motoren sviver?

 

Stemmer, hva med feilkode på startsperren da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har prøvd med ny coil...

 

Fekk ikkje opp noken feil kode på startssperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekke om spenning og jordingstilførsel til ecu er 100%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan var det er noke der, bilen hadde stått ute i ca 1år uten og vore starta før eg kjøpte den. Har sjekke det meste av ledninger og smørt koblingar, men har ikkje sjekka så mykje på dei ledningane så går til ecu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin på bilen? Bensintrykk? Tett katt.?

 

Ellers så er motorstyrings releet dårlig på desse bilane. Har nåken dårlige loddinga som avogtil har kontakt, avogtil ikkje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E bensin på bilen og alt det, sitter motorstyrings releet med resten av relea? Og kva nr er det?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter sammen med de andre relea, men ikke vanlig feil på de med 1,8 motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E bensin på bilen og alt det, sitter motorstyrings releet med resten av relea? Og kva nr er det?:)

 

30, men har du Monopoint så har du heller ikke dette releet.

 

Sjekk om bensinpumpereleet virker, mener det er merket 67/167

Sett en finger på det, slå på tenningen, det skal lage et merkbart klikk.

Viss ikke er det bare å kjøpe nytt.

 

Så sjekker du pakningsflensen mellom spjeldhus og innsug, skal ikke være noen sprekker e.l.

Ta også en grundig sjekk av slangen fra spjeldhus til bremsekraftforsterker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta opp igjen denne her litt, har en nabo med en golf 3 1,4 som ikke gir gnist, der er det byttet coil, fordelerlokk og rotoren, hallgiver og plugger.

Problemet med den startet to uker tidligere da den stoppet under kjøring, da var det heller ikke gnist så coilen ble byttet, da gikk den igjen i to uker og så ville den ikke starte mer, coilen ble så byttet på nytt siden den fortsatt ikke gav gnist men denne gangen så hjalp det ikke, så da begynte byttingen av alle de andre delene. Det er strøm inn til coilen, men jeg har ikke målt voltstyrken for jeg vet jo ikke om den skal ha 12volt eller noe annet.

Sikringsboksen har jo ikke noen store sikringer og alle de jeg kan se der er hele hvertfall.

hvor sitter ecu`en på disse? noen som har vert borti lignende, dette nevnte reléet, finnes det på 1,4 motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.