#1 Skrevet Desember 29, 2011 Hei! Lurer på hva normal driftstemperatur på en Audi S2 er? Tempen på min ligger rundt 70grader. Men syntes dette er litt lavt så byttet termostat uten forandring på tempen. Kupeen synes jeg blir greit varm. Kan det være bare måleren som står for lavt? Legger ved bilde av temp måleren. Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2011 hvilken temp har du på termostaten?? skal vel være 88grader orginalt?? hadde samme problem på min rs2 mn ble borte da jeg fikk tak i org termostat.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2011 Om den fremdeles ligger der etter du har kjørt og så stopper og lar motoren gå på tomgang litt ville jeg mistenkt sensoren først. Om den stiger til oppunder 90 når du står stille hadde jeg kjøpt en ny, original termostat. Koster litt mer, men det er mye trøbbel med uoriginale termostater til disse motorene. Normalt skal den ligge rett under 90 med driftsvarm motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2011 Termostaten skal være original ja! Kjøpte den hos en forhandler av Volkswagen og ba om en original termostat ihvertfall.. Før termostat bytte steg tempen til 90 grader og da startet vifta, men har ikke sjekket om den gjør det etter termostat bytte. Og da er det den såkalte multitempbryteren du snakker om eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2011 japp.. denne sitter på vannrailen.. er 2 stk en med 3-4 poler og en med 2?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2011 japp.. denne sitter på vannrailen.. er 2 stk en med 3-4 poler og en med 2?? Okey, passer denne? http://www.034motorsport.com/engine-components-audi-i5-multi-function-temp-sender-p-468.html Fant bare en med 3-4 pinner, ikke med 2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2011 rett vettu.. mn tror nok du tjener minimalt på å kjøpe der istede for på møller;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2011 Skjønner:) Passerer en forhandler på tur hjem på tirsdag, så får svinge innom og høre da:) Er vel stort sett bare multi temp sensoren dette kan være eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 29, 2011 Den sensoren med 2 pinner på vannrailen har ikke noe med dette å gjøre, den styrer den elektriske vannpumpen/vifte når motoren er stoppet. Det er den store 3/4-polede som er det vesentlige, den gir signal til bl.a. instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2011 Har det samme "problemet" på min S2.. Viser max ca 70 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2011 Var samme på min S4, byttet til ny termostat og alt ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 30, 2011 Kan være enten termostat eller den multitemp-sensoren med fire (tre på de som er produsert de siste 5 årene) pinner som står på vannrailen, vært borti begge deler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...