Clutch caddy 85 løser ikke ut

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har kjøpt meg en caddy der clutchen ikke løser ut.

Kan greit starte bilen i gir. Men trykker jeg ned clutchen så skjer det ingen verdens ting.

Har nå fått bytta utløserlager men synes det som stod der fra før så greit ut og det virka som det fungerte som det skulle.

Er det noen her som har no tips?

Planen var å kjøre denne hjem til Lillestrøm på lørdag men som førstegangs vw mekker så ser det dårlig ut:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det faktisk liv i armen på girkassen når du trykker på pedalen?

Er ikke uvanlig at strømpa på clutch wiren ryker eller flexer så mye at den ikke kobler ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og stanga som går mellom utløserlageret og clutch er der? kan ramle ut hvis gir kassa har vært nede ved f.eks clutch bytte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Armen beveger seg og den stanga er der.

Skal av med alt nå for å inspisere clutchen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er om armen beveger seg tilstrekkelig oppover. Som Hans er inne på sprekker gjerne wirestrømpa enten før gjennomføringa i torpedoveggen eller rett før hylsa med strammemekanismen (eller at selve strammemekanismen ryker etter mange års tjeneste).

Men så har vi også muligheten for at vedkommende som har montert clutchen har glemt å montere lokket i midten av trykkplata, eventuelt at dette ikke sitter fast slik det skal. Da vil det i alle fall ikke skje noe når man beveger armen:p.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så har vi også muligheten for at vedkommende som har montert clutchen har glemt å montere lokket i midten av trykkplata, eventuelt at dette ikke sitter fast slik det skal. Da vil det i alle fall ikke skje noe når man beveger armen:p.

Det høres veldig riktig ut. Har nå fått tak i torx til akslingen så da blir det skruing i natt.

Fikk coilovers til den idag og:P Vil veldig få montert de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten kan det også være at lokket er montert feil vei. Du har sikkert bil som funker, så du kommer deg hjem fra mekkelokalet. For noen år siden endte jeg opp med nyttårsfeiring i verkstedet, fordi jeg ikke ble ferdig med bilen jeg skrudde på før langt utpå natta: mad :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lokket montert feil vei? Forrige eier sa det skjedde når han gira ned fra 4 til tredje. Så er nok at det lokket bare har crengt seg ut av stilling. Håper jeg

Har veldig trua på at det er det lokket på trykkplata.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, det har funka før, ja. Trodde du hadde kjøpt inn en bil som ikke funka etter clutchbytte, jeg. Da skal det bli spennende å se om vi har synsa oss fram til løsninga når delene ligger spredd utover gulvet og sannheten kommer for en dag:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg tatt ut kassa.

ClutchArm8.jpg

Den pinnen der skal altså stikke ut 24mm ifølge guiden jeg følger.

Men hos meg så stikker den kun ut 18mm. Kan det være nok til at clutchen ikke fungerer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. Virker som utløserlageret hadde kilt seg. Fiksa det så den pinnen kom lengre ut.

Smekka alt sammen igjen og clutchpedalen kjennes fast og fin ut. Men clutchen nekter å løsne.

Hva i huleste kan det være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hender at trykkplata kan lage utløser problemer.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det faktisk er trykkplata som er defekt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det faktisk er trykkplata som er defekt?

Jepp, ofte lett å se om du tar den av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får den bare stå til neste gang jeg skal hjem igjen.

Kjører jeg heller audin sørover igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.