#1 Skrevet Desember 29, 2011 Sliter med bremselysene på min A4 B6. Dette lyser hele tiden, til å med når sikringen er tatt ut: klø : Testet med multimeter der sikringen skal sitte, ikke noe piping. Riktig. Men så fort jeg trykker inn bremsepedalen piper det. Kan ikke være riktig, skal jo være ett brudd der når sikringen er ute. Jeg mener det ikke skulle blitt noe piping selv om jeg trykker inn bremsepedalen. Begynner å bli lei av at folk kommenterer at bremselyset mitt lyser helke tiden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2011 sjekket lyktene dine bak? høres ut som overslag i fra parklys bak. prøv og koble ifra kontakten på 1 og 1 baklys, først venstre også høyre, viss bremselyset slokker når du kobler ifra en lykt, så vet du hvilken lykt problemet ligger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2011 Kan vel kanskje være at du har plassert pærene feil vei ? Vertfall på min B5 så deler bremselysene og markeringslysene samme pære, og vis man setter den inn feil vei vil bremselyset stå på hele tiden. Men står bremselyset i bakruten også på selv om du ikke trykker inn bremse pedalen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2011 Litt mere innfo om bilen kansje ? En diagnose er kansje det første du bør få tatt, mulig clutchposisjonsgiver som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2011 Virker jo litt rart at de lyser når sikringa er ute, men..... Sikker på at det er rette sikringa du tar ut? Jeg hadde et lignende problem på samboerens 05 modell A4. Problemet var da bremselysbryteren som hadde justert seg.... Bremselysbryteren er av en selvjusterende type (monter, og så klikker den seg på plass). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2011 Kan vel kanskje være at du har plassert pærene feil vei ? Vertfall på min B5 så deler bremselysene og markeringslysene samme pære, og vis man setter den inn feil vei vil bremselyset stå på hele tiden. Men står bremselyset i bakruten også på selv om du ikke trykker inn bremse pedalen? Er desverre ikke så enkelt, bremselyset i bakruten lyser også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2011 sjekket lyktene dine bak? høres ut som overslag i fra parklys bak. prøv og koble ifra kontakten på 1 og 1 baklys, først venstre også høyre, viss bremselyset slokker når du kobler ifra en lykt, så vet du hvilken lykt problemet ligger... Sjekket lyktene, desverre ikke noe overslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2011 Virker jo litt rart at de lyser når sikringa er ute, men..... Sikker på at det er rette sikringa du tar ut? Jeg hadde et lignende problem på samboerens 05 modell A4. Problemet var da bremselysbryteren som hadde justert seg.... Bremselysbryteren er av en selvjusterende type (monter, og så klikker den seg på plass). Er nok rette sikringa. Bremselysbryteren? Tenker du da på den som sitter på bremsepedalen? Ha tatt ut kontakten der, fremdeles bremselys på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2011 Takk for svar, er veldig takknemmelig om det kommer flere forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 30, 2011 Tatt en diagnose da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 30, 2011 Er nok rette sikringa. Bremselysbryteren? Tenker du da på den som sitter på bremsepedalen?Ha tatt ut kontakten der, fremdeles bremselys på Hvis det er rette sikringa, da har du enten et modifisert ledningsnett på bilen, ellers så spøker det i bilen din.... Dukket dette problemet opp sånn plutselig, eller etter at du har gjort noe med bilen? Hvordan vet du helt sikkert at det er den rette sikringa du napper ut? Er det f.eks ettermontert hengerfeste på bilen? Kan det være noen jallakoblinger der bak som gir deg overledning eller? Jeg ville ha fått med en kamerat (muligens du klarer å se med speil også), og nappet ut en og en sikring til bremselyset dør ut. Da vet du i alle fall hva som gir strøm til kretsen, og kan feilsøke videre ut ifra det. Bremselysbryter sitter over bremsepedalen, ja... Skulle tro at bremselyset er slukket når kontakten til bryteren er frakoblet. Dersom lyset fremdeles lyser da, så vet du jo at kretsen får strøm etter bryteren... Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 30, 2011 Jeg tror det spøker i bilen Jeg regner med at det er den rette sikringa, da det er den som er til bremselys. Men skal gjøre som du foreslår, nappe ut en etter en. Er en annen feil med bilen også. ESPén slutta å virke, fikk ordna dette med VAGcom. Plutselig en dag så skulle jeg ta en tur, virket det som om ESPén hang seg opp da jeg svingte. Hele bilen bare stoppet opp å ristet da jeg skulle kjøre. Fjernet da sikringen til ESPén, etter det virker bilen. Eneste at det blinker bremsefeil i instrumentene:) Etterhvert kom denne feilen med bremselysene. Når jeg setter ESP sikringen tilbake lyser fremdeles bremselysene. Har ikke hengerfeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 30, 2011 ESP/bremsefeilen kan nok ha noe med f.eks ratt posisjonssensor som må rekalibreres igjen. Hvis den er ute og kjøre så vil ESP slå ut pga at hjernen tror bilen er i sladd... Men kan ikke skjønne at dette skal ha noe med det problemet med bremselyset ditt. Hold oss oppdatert på hva du finner ut, alltid litt gøy å vite det etter amt feilen er fikset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 30, 2011 Hva med litt hjelp fra google? Hovedlysbryter blir nevnt, samt tåkelyspærer av feil type.... Kan det være tilfelle hos deg? Se f.eks denne (finnes mange som har hatt liknende problemer, bortsett fra det med sikringa di). Bare prøver å gi deg nye hint på veien videre her... http://www.audiforums.com/forum/audi-a4-8/center-brake-light-stays-17490/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 31, 2011 Takker for svar, ESP feilen var at jeg måtte rekalibrere ratt posisjons sensor, dette virket ok første gang. Kanskje jeg skal prøve dette en gang til med ESP feilen jeg har nå. Fant en oppskrift på dette på google. Er det noen tråder på dette på forumet? Så jeg hadde en sprekk i lyktglasset i bremselyset i bakluken, kan denne være full av vann å rote det til for meg? Skal sjekke det i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 31, 2011 Hva med litt hjelp fra google? Hovedlysbryter blir nevnt, samt tåkelyspærer av feil type.... Kan det være tilfelle hos deg? Se f.eks denne (finnes mange som har hatt liknende problemer, bortsett fra det med sikringa di). Bare prøver å gi deg nye hint på veien videre her... http://www.audiforums.com/forum/audi-a4-8/center-brake-light-stays-17490/ Har ikke byttet noen pærer, men hovedlysbryter kan være problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 31, 2011 Hva med noe så enkelt som jordfeil? Mål Ohm mellom fase til bremselys både når du bremser og når du ikke bremser Sent from my iPhone using iPhone 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 31, 2011 enten bremselysbryter som er def, eller så kan det være ei sikring som har gått. Hadde inne en Caddy og da lyste det konstant pga sikring til tilhengerfestet var røket. Skiftet sikring der og alt OK. Sjekk sikringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 1, 2012 enten bremselysbryter som er def, eller så kan det være ei sikring som har gått. Hadde inne en Caddy og da lyste det konstant pga sikring til tilhengerfestet var røket. Skiftet sikring der og alt OK. Sjekk sikringer. Er det sikringer flere steder enn i den vanlige sikkringsboksen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 2, 2012 Usikker på a4'n men er vel en boks inni coupe og en i motorrom eller noe? sikkert andre som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 3, 2012 Virker jo litt rart at de lyser når sikringa er ute, men..... Sikker på at det er rette sikringa du tar ut? Jeg hadde et lignende problem på samboerens 05 modell A4. Problemet var da bremselysbryteren som hadde justert seg.... Bremselysbryteren er av en selvjusterende type (monter, og så klikker den seg på plass). Heisann, I min instruksjonsbok så står det at sikring nr 14 er bremselys, det står det også i dekslet på sikringsboksen. Men googla litt i går, der ser jeg at sikring nr 13 er bremselys:) Da står det feil i min instruksjonsbok. Du tror meg sikkert ikke, men tviler du scanner jeg den gjerne å sender deg Så sikring nr 13 i min instruksjonsbok er rattstammemodulen (Steering coumn unit). Denne må være nr 14 hos meg, pga at alt av funksjoner på rattet er borte nå. Noen som vet noe om rattstammemodul, hvor den er, lett å skifte osv?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...