#1 Skrevet Desember 29, 2011 Har en S4 C4 med bremsene som ble lever fra 94 fremme. Kunne tenkt meg å oppgradere bakbremsene etterhvert, og da tanken kom. Kan jeg montere de frambremsene/caliperene bak, og hive på noe enda større fremme? Vet ikke hvor lett alt slikt er, men tenkte det kansje var greiere enn å bare oppgradere bak, da jeg vil ha mest mulig bremsekraft ut av bilen etterhvert =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2011 Det går ikke, da du vil miste håndbremsfunksjonen. Dessuten finnes det ikke passende skiver bak for noe sånt, og til sist er det helt meningsløst da originalbakbremsene er relativt kraftige. Bremseoppgradering foregår i all vesentlighet foran, bakbremsene er sjelden noe problem på disse med mindre man skal tredoble effekten eller mer og så presse runde på runde på bane en varm sommerdag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2011 Okey, da var ihvertfall det avklart. Da blir det oppussing/renovering av originale da med andre ord =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2011 Gode klosser er vel egentlig den beste og mest fornuftige oppgraderingen, sålenge det er snakk om moderat effektuttak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2011 Problemet er at det er en del rust og jalla mekk, så må prøve å finne ut og ordne bremsegreiene bak. Har vært et eller annet jalla forsøk på å få håndbrekket til og ta, men har trolig gjort mer skade enn bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2011 Jeg byttet ihvertfall brekkwirer på den bilen mens jeg hadde den, så de burde være greie noen år til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 31, 2011 Jeg byttet ihvertfall brekkwirer på den bilen mens jeg hadde den, så de burde være greie noen år til.. Wire´en er nok sikkert bra, men er alt annet jalla mekk som er der som suger. Bolter som er kappet hakk i for å kile mellom wiren og greier Tenkte det kansje var enklest å bare bytte Har nye calipere jeg henter neste uke og =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2011 Siden vi er inne på det; Hvilke klosser er å anbefale til caliperne bak? Synes utvalget er litt tynt, men mulig det er bare jeg som er dårlig til å lete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 31, 2011 Den desidert beste effekten av brekket har jeg ihvertfall hatt med originalklosser kjøpt hos Audi-forhandler. Med disse sto bilen i bratt bakke, med uoriginale (som ellers fungerte tilsynelatende greit) var brekket bare "sånn passe". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 31, 2011 Finnes det noe som er mer rettet mot banekjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 31, 2011 Black Diamond har både skiver og klosser til S4. Det skal jo virke ganske bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 1, 2012 Sku likt å hatt sorte black diamond skiver fremme og bak, skikkelig sleeper, ikke sjangs å se hva som skjuler seg når man er ute å kjører da ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...