#1 Skrevet Desember 30, 2011 Ryddet litt på PC'en og kom over en gammel film som fremdeles gir meg gåsehud -tenkte kanskje andre ville like den? Fra SS5 "Brulanes", Rally Larvik 2007. Youtube: Bilen er Golf 2 GTI 1.8 16V som varver 9200 o/min før sperra slår inn, er borret til maksmål i nasjonalreglementet i rally (ca. 1.9 liter volum) og yter 220 ærlige! HK på Dynapac rulle. Den hadde vel ca. 22-23 kilo moment så den er ikke så rask ut av starten, men tar igjen på innsats lengre oppe på girene :-) En av råeste rally Golf 2'er som virkelig måtte piskes for å yte. Bilen hadde ellers tettsteget 6 trinns dogbox med "påløpssperre" (VW motorsport), 3 veis proflex rundt om, stooore AP bremser, "ombygget" understell med rørarmer, uniball etc. Bilen veide ca. 980 kilo (klassegrensen den gang, er vel 960 kilo nå) /BOB 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 30, 2011 En 1.8 liter kan økes til 2000ccm i nasjonal klasse. Grom bil. Med fin lyd! :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 30, 2011 Go-lyd Kun lov å borre 1,1 mm, blir ikke 2000ccm av det (eller??) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 30, 2011 Hehe... Æ har lyst på den bilen! FET :-) Kult å ligge på to hjul i svingen nesten på slutten der :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 31, 2011 Go-lyd Kun lov å borre 1,1 mm, blir ikke 2000ccm av det (eller??) Det blir det nok ikke, men slik jeg har forstått regelverket så kan en gå opp til klassegrensa. Og den er 2000ccm. Og ikke sikkert det går med 1.1 da nei.. :-) Regna litt på det. Blir liten økning i ccm ja. På min egen bil så er den 1993 orginalt. Så jeg kan kun hone opp bittelitt. Ofte vanskelig å få tak i blokk osv, så jeg har satt i sylinderforinger for endel. Selv fikk jeg tak i en motor med ny blokk. :-) Men dette er ikke Vw. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2011 Frisk satsing og herlig lyd: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 31, 2011 Det blir det nok ikke, men slik jeg har forstått regelverket så kan en gå opp til klassegrensa. Og den er 2000ccm. Og ikke sikkert det går med 1.1 da nei.. :-) Regna litt på det. Blir liten økning i ccm ja. På min egen bil så er den 1993 orginalt. Så jeg kan kun hone opp bittelitt. Ofte vanskelig å få tak i blokk osv, så jeg har satt i sylinderforinger for endel. Selv fikk jeg tak i en motor med ny blokk. :-) Men dette er ikke Vw. Golf 3 er homologert med 2 liter 16V (som også kan borres 1.1mm), den gir litt mer hester og ikke minst mer moment, men jeg synes fremdeles Golf 2 er mye kulere bil enn golf 3 da :-) . Har forresten vært med på å bli tatt ut til etterkontroll og fått målt dimensjoner. Slapp heldigvis å ta av topp da de klart å måle gjennom plugghull. Reglementet finner du der, se punkt 6.4 http://bilsport.no/uploads/nsr__306_teknisk_reglement_for_gruppe_h_i_rally-bb-2011.pdf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 31, 2011 Jeg trodde at en kunne bore intill 1.1mm (om en ikke overstiger klassegrensa) elller opp til klassegrensa. Stemmer ikke det? :-) SKulle ønske vi kunne ha samme motorreglement som i england. At en kan sette inn fra samme produsent. Har alltid likt Golf1 og 2 i nasjonal. Har fulgt med på rally siden 1993 og kjørt noen få løp sjøl da. Har Escort Mk2 Rs. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 31, 2011 Herlig. Var det dere som kjørte bakkeløp for gatebiler på Rødmyr samme år? Husker det var en rallyrigga G2 som stilte der, nemlig:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2012 Sånn som denne kanskje? Rally Sigdal 2011. Brutt av ukjent årssak. Fikk ikke tatt bildet av motoren på den men der satt det en 16v av noe slag. Morsom lyd.! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 2, 2012 Her er en kort filsnutt av bilen utenifra, faktisk ETTER at vi hadde rulla på SS1 Rally Hadeland et år.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...