Møre Og Romsdal: Lakering av bil?

Anbefalte innlegg

Noen som kan / vet om noen som kan lakere en Golf 1 for en rimelig penge? Resultatet må vere bra.

Kan evt gjøre forarbeidet selv.

 

Mvh Frank

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I romsdalen er det få gode som er igjen, Risan på RiMa Service i Osen ved Kleive er nok en av de beste som er igjen.

Mange eldre som har sluttet dessverre, og de store firmaene er ikke noe å satse på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foss billakkering på aursneset om han har tida :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foss billakkering på aursneset om han har tida :)

 

pris jeg må regne med inkl lakk da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pris jeg må regne med inkl lakk da ?

 

Ingen anelse.. Usikker på om han lakker for privat kunder lenger siden han har nok å gjør ellers.

Men det går no ann å ringe å høre med han.. Har ikke nr her no men mulig du finner det om du søker han opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løken biloppretting i Bud (romsdal) er flink, både far og sønn lakker der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løken biloppretting i Bud (romsdal) er flink, både far og sønn lakker der :)

 

Hva må jeg regne med på en golf 1 da tror du?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med grunnarbeid eller uten da? 6000-8000 om bilen var klar for lakk synst jeg å huske ialelfall! Grunnarbeid er jo variabelt i forhold til stand på bil! Men er iallefall megent fornøyd de gangene jeg har brukt de! Skal forøvrig ta a6'en min i løpet av vinteren tenker jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med grunnarbeid eller uten da? 6000-8000 om bilen var klar for lakk synst jeg å huske ialelfall! Grunnarbeid er jo variabelt i forhold til stand på bil! Men er iallefall megent fornøyd de gangene jeg har brukt de! Skal forøvrig ta a6'en min i løpet av vinteren tenker jeg!

 

Det var ikke så verst, inkl lakk? ja tenkte jeg kunne gjør grunnarbeidet selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slår meg med i denne tråden. Skulle hatt lakk på min egen einser før sommeren. Tenkte å ta det meste av grunnarbeid selv og så kan lakkerer selv ta siste finish. Du for lage gruppekjøp på lakkering på einsergolf Skare. Vet Olsvik også planlegger lakkering på einser :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart klar for å få litt lakk på min mk2 også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså? ja vi kan slå oss sammen:) Kjøpt deg einzer du også altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole jonny bratteberg e no vel relativt rimelig he ej hørt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får heller ringe å høre, jeg vet ikke sikkert prisene, så vil ikke si noe mer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får gjøre det Ola! Hans : joda det er jo et alternativ men blir nok fort 10 000 med han, hadde håpet på å slippe litt billigere unda. Er så mye jeg skulla brukt penger på denne bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med å bygg lakkboks då....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger i kortene å lakke opp igjen bruksbilen min, og planen er å ta det meste av grunnarbeidet sjølv.

So visst noen prøver et av alternativene her inne må det gis tilbakemelding :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med å bygg lakkboks då....

 

ja vist noen kan å lakke skjikkelig så er jeg med på den jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dere ska ha det billig, bra å gjør grunnarbeidet sjøl.. Husk at det er grunnarbeidet som legger grunnlaget for et bra resultat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode Hansen er kjempeflik. Jobba som lakkerer før men jobber nå på ROV med 4/4 rotasjon. Har snakka med han tidligere og han tar lett på seg selve lakkeringen vis det stilles med plass å gjøre jobben. I løpet av sommer 2012 så har eg plass der en kan bygge boks som kan stå permanent. Men det er ikke bygget enda....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det går fra at det skal lakkeres av en faglært med krav om meget bra resultat til at dere skal gjøre grunnarbeid selv og lakkere av noen som føler de kan det :) Etter 13 år i faget så har jeg sett det meste og har både gode og dårlige erfaringer med at eier av bilen gjør grunnarbeid selv. Som regel så blir grovarbeidet gjort av eier og lakkerer får beskjed om å ta finpussen, dette blir som regel mer jobb siden de småskavankene som eier av bil sjelden ser er skjult av ferdig slipt overflate og oppdages ikke før bilen er sprøyta. Dette resulterer i at bilen må rettslipes og lakkeres på nytt som medfører 3-4 timer ekstra jobb og 2-3 timer kjøring av boks + 45 minutter tørk, noe som kan bli kostbart siden drift av lakkboks er dyrt.

Den ekstrakostnaden blir som regel også påført eier av bilen, noe som oftest medfører misnøye.

Skal en sette bort lakkering og gjøre noe selv så konsentrer seg om rustarbeid og glem det å slipe til lakk siden en lakkerer gjør det 10 ganger mer effektivt og ender som regel opp med bra resultat på første forsøk :)

 

Når det er sagt så har jeg lakkert i hjemmelaget telt med minimalt avsug og fått ganske bra resultat som kun har hatt behov for små korrigeringer av støv i ettertid, så det dere tenker på er fullt mulig men krever at dere vet hva dere holder på med.

 

Litt rotete skrevet men er et forsøk på å forklare hvorfor lakkering er så "dyrt" og at det ikke blir så mye billigere om bileier gjør grunnarbeid selv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode Hansen er kjempeflik. Jobba som lakkerer før men jobber nå på ROV med 4/4 rotasjon. Har snakka med han tidligere og han tar lett på seg selve lakkeringen vis det stilles med plass å gjøre jobben. I løpet av sommer 2012 så har eg plass der en kan bygge boks som kan stå permanent. Men det er ikke bygget enda....

 

Ja, Frode ja! han hadde jeg nesten glemt! Skal høre med en på jobb om han har tilgang på lakkboks, mener på det var sakt en gang. Men ja hadde vert genialt det, men hadde håpt på å få lakk på til sommeren da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Litt rotete skrevet men er et forsøk på å forklare hvorfor lakkering er så "dyrt" og at det ikke blir så mye billigere om bileier gjør grunnarbeid selv. :)

 

Takk for bra svar, og ja er klar over det. men du vet jo oss sunnmøringer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er da tross alt snakk om lakkering av Einser ikke en 3mill Ferrari... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er da tross alt snakk om lakkering av Einser ikke en 3mill Ferrari... ;)

 

Akkurat, derfor må det vere PERFEKT;) høhø

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.