Ø66,6 Merce-felger på Ø66,5 Audi

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har prøvd originale Mercedes-felger med Ø66,6 nav på Audi med Ø66,5 nav (A4 B8, A6 C7, A7 etc)? Forskjellen er jo minimal i praksis, mange nettsider oppgir jo også med 66,6 på Audi selv om offisielle kilder sier 66,5.

 

Undrer om dette blir bolt on eller om det "slingrer" samtidig som man ikke får til noen senterring med differansen på kun 0,1mm. Kanskje en runde med elektrikerteip kan fungere som senterring :)

 

Takker for alle synspunkter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt saltvann fikser dette. Rust på navet og irr i felgen så sitter dette som støpt. Jeg kan ikke se at 1/10 mm kan ha stor betydning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du merker noe av det, gitt. Isåfall er forskjellen så minimal at det ihvertfall ikke har noe å si for sikkerheten, og ubalanse får du neppe. 0,1mm med rust har du sikkert alt på navet fra før, ettersom det er salt-Norge vi bor i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv kjørt med felger uten mulighet for sentrering og sentrert på boltene uten problemer eller ubalanse (bortsett fra litt mer trøblete montering), og det blir jo litt det samme her. Fordelen er jo at du kan henge fra deg felgen, og strammer du da boltene litt etter litt rundt om er det vel så lite avik at det fikser seg selv :) jeg hadde prøvd hvartfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bobla mi har vel navhull på 20 cm uten mulighet for senterring, (originalt) så det går nok meget bra skal du se:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bobla mi har vel navhull på 20 cm uten mulighet for senterring, (originalt) så det går nok meget bra skal du se:)

 

Men den gangen var det også mere nøyaktig laget tenker jeg. Forsøk noen (billige) felger uten sentrering på dagens biler, og det er stor sjans for at det rister...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.