Sentrallås / org. alarm A6 1995

Anbefalte innlegg

Dørlåsen på førersiden har slått seg vrang.. da jeg skulle låse bilen forleden, gikk ikke nøkkelen helt tilbake i loddrett posisjon. Dette førte naturligvis til at nøkkelen satt fast i låsen.

Etter mye lirking fikk jeg omsider nøkkelen ut...

Problemet nå er at at på passasjersiden vil ikke sentrallåsen aktiveres, nøkkelen låser kun opp og igjen denne døren.

Bilen har original alarm, så siden sentrallåsen ikke aktiveres, er alarmen aktivert selv om jeg får opp passasjerdøren!

Det går an å starte bilen selv om alarmen hyler, men så snart man stopper bilen igjen og enten lukker opp ei dør eller setter på tenningen hyler den igjen.

Kan man styre sentrallåsen fra andre steder enn mikrobryteren inne i døra? Det er lite aktuelt å bruke bilen når alarmen hyler hver gang man starter, og man heller ikke får opp verken bensinlokk eller bagasjerom (nøkkelen passer ikke der)

Finner ei boks som står "alarm styringsenhet" på under venstre baksete, tar jeg ut pluggen der, hyler alarmen fortsatt..

Sentrallåspumpen ligger vel ved siden av batteriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut med batteri under baksete, inni skumgummi til høyre for batteri finner du en alarmboks med 1 eller 2 plugger. Dra ut alt, så er alarm deaktivert og dette påvirker heller ikke startsperra.

Du kan nå bruke bilen i det minste til du får fiksa inni døra di... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.