#1 Skrevet Januar 1, 2012 Godt nytt år, folkens! Jeg har en 94 Polo 1.3/55 hk (motorkode AAV, Mono-Motronic sprut) som har blitt vrang å starte. Jeg tror det kan være kondens i bensinen. Batteri er OK, gnist antagelig OK. Jeg fylte full tank 26/12. Jeg merket dette først sist torsdag. Jeg kom hjem fra jobb om morgenen, og parkerte bilen i garasjen. Når jeg skulle reise til jobb på kvelden, var det ikke noe start å få. Alt hadde virket normalt de siste dagene, ingen fusking. Jeg fikk først kikket litt på bilen på fredag kveld. Da fikk jeg start, men det var ingen ren gange på motoren. Det luktet rart av eksosen, akkurat som dårlig bensin. Hadde ikke mye tid, så jeg hadde på noe kondensfjerner, koblet til batterilader (jeg hadde kjinnet endel) og lot den stå frem til i dag. Så, i dag startet jeg opp, alt virket greit, motor startet lett, fin tomgang som etterhvert la seg rolig på det normale, ca 800 rpm. Motor hørtes normal ut, men det var mye hvit røyk. Når motoren var halvvarm, fartet jeg et ærende til den lokale Statoil. Alt normalt, ingen fusking. Kom ut fra Statoil igjen, og motoren ville ikke starte. Etter ca 10 minutter med forsøk så begynte den såvidt å komme. Gikk kanskje på 2 sylindere, klarte vel 750 rpm med full gass! Slapp jeg pedalen, så stoppet den. Holdt på sånn flere ganger, før jeg ringte fruen og sa at dette tok litt tid... Prøvde igjen, og nå kom motoren! Litt fusking til å begynne med, før den gikk rent. Kjørte så hjem, motoren gikk som en klokke igjen. Lot den stå på tomgang ca 15 minutter uten problemer. Så, hva pokker kan dette være for noe? Jeg holder fremdeles en knapp på at jeg har noe vann i bensinen. Tennpluggene var kraftig sotet (de var nye for 1000 km siden), men hvite rundt gnisten? (bilde av tennplugg vedlagt) Er det "tørrtenning" som har gjort at de har blitt hvite mon tro? Alle innspill mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2012 Mulig g62, vanntempføler som trøbler, men ta en diagnose først du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2012 Jeg hadde en Golf 2 som hadde problem med G62, men da var symptomene totalt anderledes enn de er med Poloen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2012 Brudd på kabel til eller defekt lamda, feil på styreenhet/trafo til tenning. Kristoffer og Kristine hadde dett på sin polo og vi fikk ikke lest av noen feil fordi bilen ikke ville starte. Gutta på møller sa at tenningsmodulen på denne var et kjent problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...