#1 Skrevet Januar 1, 2012 Hei! har kjørt rundt nå snart 2 år med gåen vnt, får ladertrykk på 2 bar å bilen går i nødmodus, hender av og til jeg får bilen til å "henge" på trykke å holde stabilt 1-1.1bar i trykk. Nå begynner jeg å bli lei av nødmodus å ikke kunne gi gass! Turboen har gått 245k km nå men fungerer jo helt supert, ikke tegn til slitasje på den så vill ikke bytte den ut, koster jo flesk me ny å har nettopp kjøpt leilighet så økonomi'en er jo ikke på topp. Tidligere har jeg tatt ut turboen, delt den å rensket for sot å skit, da fungerte turboen 1-2måneder før den tullet igjen, har også prøvd å smørt me 5-56 lignende på staget men funket lite de også. ' Fins de noe jeg kan gjøre for å få mindre ladetrykk, eller at den ikke går i nødmodus?? Bilen er en A4 1.9tdi AFN med pp764dyser. Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2012 det går ann å demontere dem å rengjøre og pusse opp igjen vnt mekanismen, det ligger guider for sånn rundtom på nettet evt så selges det nye vnt mekanismer på ebay, uten att jeg vet hvordan dem er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2012 har hatt turboen ute å delt den som jeg skrev i første innlegge. "vakuumklokka" fungerer fint, men det er da mekanismen inni turboen som fusker å går tregt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 1, 2012 Hvis det ikke funker å gjøre det rent så er eneste alternativ ny turbo, punktum. (styr langt unna kina kopier, og Garrett overhaler ikke vnt turboer så ikke kjøp noe som beskrives som overhalt/overmalt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 1, 2012 Hvis det ikke funker å gjøre det rent så er eneste alternativ ny turbo, punktum. (styr langt unna kina kopier, og Garrett overhaler ikke vnt turboer så ikke kjøp noe som beskrives som overhalt/overmalt) Har fått endel gode innlegg av deg Petter nå på mangen av diesel problemene mine, hvilken turbo ville du anbefalt meg å kjøpe som passer? tenker på awx turbo, er bare en slange som må byttes for at den skal passe har jeg lest meg fram til. Som sagt har eg jo allerede pp764 dyser må kunne kjøre med de uten å chippe, de kommer en gang i fremtiden, håper jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2012 Større turbo uten å oppgradere software samtidig funker dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2012 Har fått tak i org turbo, så blir vell montering til helgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...