Anbefalte innlegg

Bilen er en 02 passat 1.9 tdi 130hk

Under fullt pådrag i 4 gir så mistet plutselig motoren kraften sin, farten ville ikke øke. Giret over til 5 men den var like dau. Føles ut som om turbo ikke funker.

Slo tenning av og på å da funket bilen som normalt igjen.

Dette har skjedd 2 ganger før men det går lang tid melom vær gang.

Hva kan problemet være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme probleme på en Skoda, da var det ledningsnettet relatert til turboen som måtte byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme probleme på en Skoda, da var det ledningsnettet relatert til turboen som måtte byttes.

Hmm, det hørtes ikke billig ut.

Må vel få ordnet meg en diagnose hos VW.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går i nødmodus. Veldig ofte fordi turboen lader for mye. Når du slår av bilen og på igjen så nullstiller du og dermed er den like god igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går i nødmodus. Veldig ofte fordi turboen lader for mye. Når du slår av bilen og på igjen så nullstiller du og dermed er den like god igjen.

Ja regnet nesten med det var nødmodus. Det kan vel være flere årsaker til at det skjer så diagnose blir vel det beste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johnsen bil skal se kjapt over problemstillingen samtidig som de tar EU kontroll.

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nødmodus pga staget til wastegaten har kokset fast/går tregt kan være en mulighet, eller vakumlekkasje på styringen til denne.

Få en diagnose på den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sånn på caddyn også.. Får feilkode på mass air sensor. Men den er byttet, og problemet er det fortsatt. Hadde lekk i IC, så fikset det. Men det er der fortsatt. Så lurer på om VNT stag eller no sitter. Har gått 285000km nå så!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på caddyen jeg kjører på jobb, da gikk den i nødmodus når jeg presset den i 3,4 eller 5. Dette viste seg og være turbotrykk føleren som sitter på trykkrøret :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk i nødmodus når jeg hadde den, da var det en slange inn/ut av turbo som ble skjifte grunnet slitt/hull/morknet.

bilen fikk for mye luft og gikk i nødmodus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, oppdaget hin dagen at gamlingen sin bil er jo HEEEEEELT håpløs. etter en stund med varm motor virker det som den kutter turbo eller noe lignende, mister AAAALT motorkraft å klarer såvidt å komme seg frem før den plutselig kommer tilbake, la noen feil på den i sommer LMM og tempsensor på motor. men disse er vekke å da lurer jeg på om det kan høres ut som wastgaten å dermed går den i nødmodus eller om det kan være noe annet dere kommer på ? den røyker ekstremt mye når den mister motorkraften.

Mvh RkM

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

turbotrykksføler. ta ut den og spray på noe rensemiddel å se om du får drag i den da. prøv å bytt.hadde samme feilen byttet turbotrykksføler og bilen var som en drøm å kjøre etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.