#1 Skrevet Januar 2, 2012 Har litt problemer me min s4 ann motor. Den fjusker, å feilkodene jeg får er feil på turtallsgiver å høydegiver. Det jeg også lurer på er de 2 sensorene på svinghjulet på disse motorene.. den bakre er turtalls sensoren? me grå kontakt?.. Jeg har skiftet den fremre me svart komtakt.. er vell den som trengs til motoren. eller bruker motorstyringen begge? Takk for svar. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2012 Vet du om bilen er tørr i dørken? Er vanlig av slike feil kommer av litt fukt i ECU! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2012 Vet du om bilen er tørr i dørken? Er vanlig av slike feil kommer av litt fukt i ECU! Var det jeg fryktet.. har fått lekkasje i en eller flere dører etter vask me høytrykksspyler. så har hatt vann i bilen.. hva bør jeg gjøre med ecu`n? ta den ut til tørk. Har hatt bilen stående hele helga til tørk me varmevifter i bilen uten at den kom seg så mye.. den ble bedre merka jeg men ikke helt ok enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2012 Var det jeg fryktet.. har fått lekkasje i en eller flere dører etter vask me høytrykksspyler. så har hatt vann i bilen.. hva bør jeg gjøre med ecu`n? ta den ut til tørk. Har hatt bilen stående hele helga til tørk me varmevifter i bilen uten at den kom seg så mye.. den ble bedre merka jeg men ikke helt ok enda. Du får ikke fukt i ECU av litt spyling, Har du derimot vann stående i vankassa pga tett drenering så kan du ha fukt i ECU. Ble det mindre feilkoder etter at du byttet giver til turtall? Høydegiver kan også være map sensor. Er litt usikker der. Lån deg en fungerende ECU og test. Plukket ut en liten halvrund sort boks på størrelse med en fyrstikkeske i dag, fra huggebilen, denne sto rett over ECU. vet ikke hva det er men det kan være høydegiver, EDIT jo da, som jeg trodde Delenr 853919562 switch - altitude corrector AAR,AAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2012 (endret) Du får ikke fukt i ECU av litt spyling, Har du derimot vann stående i vankassa pga tett drenering så kan du ha fukt i ECU. Ble det mindre feilkoder etter at du byttet giver til turtall? Høydegiver kan også være map sensor. Er litt usikker der. Lån deg en fungerende ECU og test. Plukket ut en liten halvrund sort boks på størrelse med en fyrstikkeske i dag, fra huggebilen, denne sto rett over ECU. vet ikke hva det er men det kan være høydegiver, Denne lille svarte boksen du nevner her er Altitude sensor "hødegiver" som du anntyder http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20valt.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...