#26 Skrevet Februar 5, 2012 Hvor sitter denne o-ringen? Forsvinner en del kjøleveske til meg også, men det gjelder en S6 C4. Sitter i bakkant av blokka, bare følg slangen som går til vannkassa. Hadde vannlekasje selv på en 2.3 AAR, og hele stussen kolapset når jeg tok på den. Var heldigvis lik som på AAN, så bytta bare over fra en delemotor. Får også kjøpt denne stussen i alu-utgave fra 034ms, noe jeg kommer til å prøve ut selv neste gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 6, 2012 Jeg har denne rørbenden som mest sannsynlig har knekt under innsuget om du trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 6, 2012 Jeg har denne rørbenden som mest sannsynlig har knekt under innsuget om du trenger Har fått tak i ny slange til veivhusventilasjonen da, om ikke annet! Har allerede handlet inn denne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 19, 2012 (endret) Heisan, Jeg har lekkasje på samme plass i bakkant på motoren. Hva er det som pleier å lekke her? For meg så ser det ut som pakkningen på blind koblingen som lekker. Men det er veldig vanskelig å se. Bør jeg skifte hele koblinen bak motoren eller holder det med å skifte pakninger? Den slangen som går i underkant av koblingen og inn i ventilasjonen ser også ut som den lekker. Men det kan jo ha rent nedover slangen. Hva har folk skiftet her? Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 20, 2012 Heisan, Jeg har lekkasje på samme plass i bakkant på motoren. Hva er det som pleier å lekke her? For meg så ser det ut som pakkningen på blind koblingen som lekker. Men det er veldig vanskelig å se. Bør jeg skifte hele koblinen bak motoren eller holder det med å skifte pakninger? Den slangen som går i underkant av koblingen og inn i ventilasjonen ser også ut som den lekker. Men det kan jo ha rent nedover slangen. Hva har folk skiftet her? Morten Pleier å være pakningene,spesielt den mellom motor og flens (min var akkuratt som en hårstrikk) som pleier å ryke, på min a4 b6 så er 2 uttak å ingen blind-koblinger.Men jeg kjøpte ny hele greia med pakninger og det klipset som holder temp.måler. ca vell i overkant av 200kr + ny frostvæske (g12+) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 20, 2012 Pleier å være pakningene,spesielt den mellom motor og flens (min var akkuratt som en hårstrikk) som pleier å ryke, på min a4 b6 så er 2 uttak å ingen blind-koblinger.Men jeg kjøpte ny hele greia med pakninger og det klipset som holder temp.måler. ca vell i overkant av 200kr + ny frostvæske (g12+) Oki takker. Får kjøpe alt nytt jeg også da. Det er jo like så greit. Kjøpte du på Audi, eller 034motorsport? Var ikke dyrt hvertfall. Morten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 20, 2012 Var på møller og kjøpte delene jeg trengte, 2 pakninger + en pakning til oljekjøleren da denne pakningen også er en svakhet.. Kom på 120kr... er billig mtp hvor uendelig mange liter frostveske jeg har fyllt på bilen nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 20, 2012 Oki takker. Får kjøpe alt nytt jeg også da. Det er jo like så greit. Kjøpte du på Audi, eller 034motorsport?Var ikke dyrt hvertfall. Morten. Var på møller og kjøpte delene jeg trengte, 2 pakninger + en pakning til oljekjøleren da denne pakningen også er en svakhet.. Kom på 120kr... er billig mtp hvor uendelig mange liter frostveske jeg har fyllt på bilen nå Kjøpte hos audi ja, tror det er lite vits å bestille kun den fra 034 ms kan jo bruke frostvæsken om igjen,men visst det er lenge siden sist du byttet så er det like greit å fylle på ny. Men det kan vær at den er billigere til b5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 20, 2012 Den lekker jo froskveske som fy.. så er jo ikke bare å krype på bakken og slikke opp alt akkurat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 20, 2012 Den lekker jo froskveske som fy.. så er jo ikke bare å krype på bakken og slikke opp alt akkurat Hehe,nei.kansje bare fikse lekkasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 25, 2012 Bytte pakningen idag.. men det drypper enda.. Og eneste feilen jeg kunne se på plasthuset var et lite hakk der pakningen skal være... Er det nok til at det drypper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 29, 2012 Fant lekkasjen i helga. Dvs. jeg fant en ørliten dråpe frostvæske på plastrør-biten vanntemp.føleren står i bakant av motor, pluss noe fargestoff fra frostvæsken.. Nettopp vært på Møller og kjøpt flensen og pakninger, så regner med jeg får fikset det i helga som kommer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 29, 2012 Fant lekkasjen i helga. Dvs. jeg fant en ørliten dråpe frostvæske på plastrør-biten vanntemp.føleren står i bakant av motor, pluss noe fargestoff fra frostvæsken.. Nettopp vært på Møller og kjøpt flensen og pakninger, så regner med jeg får fikset det i helga som kommer! Hva kostet det for flensen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 29, 2012 Bare flensen var det vel 195,- for uten VACN rabatt. Betalte 262,- for flens, blindplugg og to pakninger (til blindplugg og temp.føler) med VACN rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 29, 2012 (endret) Hva kostet det for flensen? Her er kvitteringen min fra Audi Kristiansand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mars 4, 2012 Har skiftet flensen og blindpluggen, og satt over føleren. Skiftet alle pakninger rundt på flensen. Kunne ikke se noen problemer med min flens, men det var noen pakkninger som var ovale. Hadde litt problemer med å få satt den ene pakningen rett på med det første. (pakningen som ligger rundt røret som er skrudd på.) Brukte litt gris for å få den til å gli på plass litt bedre. Nå får jeg bra krysse fingrene på at min lekkasje er historie for denne gang. Noen andre som har positiv erfaring med å skifte disse paningene? Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mars 5, 2012 Byttet flens og pakninger til plugg og temp.føler på lørdag, og ser foreløpig ingen lekkasjer! Hos Møller fikk jeg faktisk ikke med den pakningen du tenkte på (selv om jeg spurte om å få med alle pakninger jeg trengte), men heldigvis så var denne pakningen fortsatt fin, bare litt slapp. Støtte med andre ord ikke på noen problemer ved bytte av flens og pakninger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mars 5, 2012 Byttet flens og pakninger til plugg og temp.føler på lørdag, og ser foreløpig ingen lekkasjer! Hos Møller fikk jeg faktisk ikke med den pakningen du tenkte på (selv om jeg spurte om å få med alle pakninger jeg trengte), men heldigvis så var denne pakningen fortsatt fin, bare litt slapp. Støtte med andre ord ikke på noen problemer ved bytte av flens og pakninger! Helt topp, Håper min og holder tett nå. Har ikke hatt store lekkasjen jeg. Den pakningen du nevner var fin hos meg også, men jeg skiftet bare alt i samme slengen. Brukte Etka selv og fant alle pakningene. Jeg kan godt forstå at møller ikke bestilte deg den pakningen. Den ligger et stykke vekke fra selve flensen på tegningen. Du må følge en strek til du ser en pakning og en slange. Holdt på å overse den jeg også. Det er paknning nr 13 på bildet et stykke over her, vist det er noen andre som skal skifte dette senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mars 7, 2012 Heisan folkens. Ville bare gi beskjed at på min bil så var også trykkventilen i ekspansjonstanken tett. Slik at det veldig overtrykk i systemet. Dette gjorde nok at det svakeste punktet på systemet ikke holdt tett. Jeg skiftet jo deler som beskrevet over her. Og da holdt det tett på den plassen. Men da fant trykket et annet svakt punkt. Jeg har beskrevet hvordan jeg fikset problemet nederst her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=233122 Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...